پیروزی حزب کارگر استرالیا در انتخابات پارلمانی

پیروزی حزب کارگر استرالیا در انتخابات پارلمانی
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 11:32

حزب کارگر به عنوان حزب چپ میانه هنوز به ۴ یا ۵ کرسی دیگر نیاز دارد تا بتواند از مجموع ۱۵۱ کرسی پارلمانی ۷۶ کرسی را به دست آورد تا اکثریت پارلمانی را در اختیار داشته باشد.

العالم - اروپا

به نقل از رويترز، حزب کارگر استرالیا اگرچه ممکن است در انتخابات پارلمانی روز شنبه اکثریت کرسی را کسب نکرده باشد، اما به دنبال پیروزی که کسب کرد آماده است تا دولت آینده را تشکیل دهد.

حزب کارگر به عنوان حزب چپ میانه هنوز به ۴ یا ۵ کرسی دیگر نیاز دارد تا بتواند از مجموع ۱۵۱ کرسی پارلمانی ۷۶ کرسی را به دست آورد تا به این ترتیب اکثریت پارلمانی را در اختیار داشته باشد. روشن شدن نتیجه قطعی انتخابات به دلیل شمار زیاد آرای پستی ممکن است زمان بر باشد.

با این حال حزب کارگر احتمالا باید با سبز‌ها و گروهی موسوم به مستقل‌های آبی متحد شود. این احزاب مبارزات انتخاباتی خود را بر اساس برابری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی دنبال کردند. این در حالی است که استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ و گاز در جهان است و اقتصاد این کشور بر اساس بخش معدنی اداره می‌شود.

آنتونی آلبانز رهبر حزب کارگر شنبه شب در سخنرانی پیروزی خود ابراز امیدواری کرد روز دوشنبه و پیش از سفر به توکیو برای شرکت در نشست گروه چهار جانبه (کواد) در خصوص امنیت که روز سه شنبه برگزار می‌شود سوگند یاد کند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیران ژاپن و هند هم در این نشست شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها