گسترش روابط کابل-ابوظبی؛ محور دیدار مقام ارشد طالبان با رئیس امارات

گسترش روابط کابل-ابوظبی؛ محور دیدار مقام ارشد طالبان با رئیس امارات
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 15:22

معاون نخست‌وزیر طالبان در دیدار با رئیس جدید امارات، خواهان گسترش روابط دو جانبه میان کابل و ابوظبی شد.

العالم - اسیا - امارات

«ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست‌وزیر طالبان در حاشیه سفر خود به امارات با «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس جدید این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس گزارش وزارت خارجه طالبان، رئیس جدید امارات در این دیدار، ضمن قدردانی از حضور ملابرادر برای عرض تسلیت به‌مناسبت درگذشت رئیس قبلی این کشور، گفت که ابوظبی خواهان برقراری صلح و رفاه در افغانستان و گسترش روابط دوجانبه است.

ملابرادر نیز در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت خلیفه بن زاید خواهان گسترش روابط دو جانبه میان امارات و افغانستان شد.

وی همچنین از مقامات امارات خواست تا برای شهروندان افغانستانی که به این کشور برای کار و تجارت سفر می‌کنند در زمینه صدور ویزا تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

معاون نخست وزیر طالبان همچنین خواستار آزادی زندانیان افغان در این کشور و تحویل آنها به مقامات افغانستان شد.

این مقام ارشد طالبان خطاب به بازرگان افغان مقیم امارات نیز گفت که حکومت سرپرست افغانستان زمینه سرمایه‌گذاری را برای این افراد فراهم کرده و امنیت آنها نیز در صورت بازگشت به افغانستان تامین خواهد شد.

براساس گزارش وزارت خارجه طالبان، مقامات امارات نیز متهعد شدند که ضمن فراهم کردن تسهیلات برای کارگران افغان، در خصوص درخواست آزادی زندانیان افغان تصمیم‌گیری کنند.

این در حالی است که سالانه تعداد زیادی از کارگران افغان برای کار در این کشور سفر کرده و نظر به قانون سخت کار مهاجرین در این کشور افغان‌ها با مشکلاتی زیادی روبرو هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها