میلیاردر سعودی بخشی از سهام شرکت خود را به دولت سعودی واگذار کرد!

میلیاردر سعودی بخشی از سهام شرکت خود را به دولت سعودی واگذار کرد!
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 18:50

شرکت "کینگدم هولدینگ" عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که "ولید بن طلال" مالک این شرکت، 16.7 درصد از سهام خود را به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان می فروشد.

العالم ـ عربستان سعودی

شرکت "کینگدم هولدینگ" در بیانیه‌ای تاکید کرد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، 625 میلیون سهم را به قیمت 9.09 ریال (2.42 دلار) به ازای هر سهم خریداری خواهد کرد که در مجموع 5.68 میلیارد ریال(1.51 میلیارد دلار) خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که معامله، امروز یکشنبه، از طریق بورس اوارق بهادار عربستان اجرا می شود و پس از اجرای آن، مالکیت شاهزاده بن طلال به 78.13 درصد خواهد رسید.

گفتنی است که شاهزاده ولید بن طلال میلیاردر سعودی به همراه ده‌ها تن از خاندان پادشاهی عربستان و مسئولان ارشد و تاجران این کشور، در سال 2018، در چارچوب آنچه که مبارزه با فساد مالی اعلام شد، بنا به دستور بن سلمان ولیعهد سعودی مدت سه ماه در هتل ریتز کارلتون ریاض تحت بازداشت بود.

در ماه مارس 2018 شاهزاده بن طلال گفت که به یک سازش محرمانه با دولت عربستان رسیده است.

دادستان کل عربستان نیز در آن زمان اعلام کرد که آزادی بسیاری از بازداشت شدگان فقط پس از توافق و سازش های مالی صورت گرفت؛ این سازش های مالی اندکی بیش از 100 میلیارد دلار است که به نفع دولت گردآوری شد.

سخنگوی شاهزاده بن طلال در پاسخ به این سوال که آیا معامله امروز به سازش های مالی ارتباطی دارد یا خیر؟، گفت که این صرفا یک "معامله تجاری" است و از اظهار نظر بیشتر امتناع کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها