ترور یکی از مدافعان حرم در تهران

ترور یکی از مدافعان حرم در تهران
يکشنبه 1 خرداد 1401 - 20:06

یکشنبه بعدازظهر یکی از پاسداران مدافع حرم درتهران ترور شد.

تحلیل:

- ترور این شهید با پیشینه افتخارآمیز او در دفاع از حرم می‌تواند در شناسایی پشت پرده ماجرای ترور بسیار راهگشا باشد و این بدان معناست که این اقدام ریشه در ورای مرزها دارد.

- اینکه چنین اقدامی بیشترین نفع را متوجه چه کسانی می‌کند نوک پیکان تحلیل را متوجه اسرائیل به ویژه در شرایط کنونی منطقه می‌کند.

- اين‌روزها اسرائیل به شدت نگران تقویت حضور ایران و محور مقاومت در سوریه از یکسو و به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای از دیگر سو است.

- اجیر کردن مزدور با هدف فعال کردن جوخه های ترور یکی از شگردهای مرسوم اسرائیل است که البته تجربه تاریخی همواره حکایت از آن داشته است که عملیات‌هایی از این دست در نوع خود معمولاً به شکل مقطعی صورت می‌پذیرند و البته بلافاصله از ادامه یافتن در سایه تشدید هوشیاری‌ها و توان بالای اطلاعاتی-امنيتي در کشور باز می‌مانند.

-بنظر می‌رسد در سایه این ترور، دشمن نیم نگاهی نیز به پاره‌ای نارضایتی‌های اقتصادی - که البته در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای پیشین کوشش شد تا تحجیم و بزرگنمایی شود- نیز داشته است. این در حالی است که در جراحی اقتصادی اخیر عمده تلاش بر معالجه اقتصادی کشور البته با اتخاذ تدابیر ویژه صورت گرفته است، معنای این سخن آن است که تلاش دشمن بر انباشت فشارها و شکاف‌ها بر یکدیگر تلاشی ناکام و البته بی سرانجام است.

پربیننده ترین خبرها