سازمان ملل: بیش از 100 میلیون نفر در جهان به اجبار آواره شده اند

سازمان ملل: بیش از 100 میلیون نفر در جهان به اجبار آواره شده اند
دوشنبه 2 خرداد 1401 - 07:43

داده های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شامل پناهندگان، پناهجویان و آوارگان در داخل کشورشان نیز می‌شود.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری به نقل از رویترز، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) روز دوشنبه با استناد به داده های جدید در مورد افرادی که از خشونت، درگیری، آزار و شکنجه و نقض حقوق بشر فرار می کنند، اعلام کرد بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان از خانه های خود رانده شده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) گفت منازعه اوکراین یکی از عواملی بوده است که میلیون‌ها نفر را مجبور به فرار کرده است و افزود که درگیری طولانی در مناطقی مانند اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو از دیگر عوامل تأثیرگذار بر این تعداد بالا بوده است.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه ای که برای خبرنگاران ارسال شد، گفت: «این رکوردی است که هرگز نباید ثبت می شد. این وضع باید به عنوان زنگ خطری برای حل و فصل و جلوگیری از درگیری‌های مخرب، پایان دادن به آزار و اذیت و رسیدگی به علل زمینه‌ای باشد که مردم بی‌گناه را مجبور به ترک خانه‌های خود می‌کند.»

داده های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل شامل پناهندگان، پناهجویان و آوارگان در داخل کشورشان نیز می‌شود. هفته گذشته، یک نهاد بشردوستانه اعلام کرد که افراد آواره در کشورهای خود تا پایان سال گذشته به رکورد نزدیک به 60 میلیون نفر رسیده اند.

گراندی خواستار اقدام برای رسیدگی به علل آوارگی شد و گفت که کمک های بشردوستانه فقط پیامدهای آن را درمان می کند.

وی افزود: «برای معکوس کردن این روند، تنها راه حل صلح و ثبات است تا مردم بیگناه مجبور به قمار بین خطر حاد در خانه یا فرار و تبعید ناامن نشوند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها