در گفتگو با العالم مطرح شد:

ملت ایران و عمان با یکدیگر پیوند تاریخی دارند+ فیلم

دوشنبه 2 خرداد 1401 - 15:15

مصیب النعیمی تحلیلگر سیاسی بیان داشت که تاریخ مبادله تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به صدها سال پیش بازمی گردد.

العالم- ایران

النعیمی طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در پوشش زنده سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به عمان گفت: همکاری مشترک میان ایران و عمان تنها به دولت ها محدود نمی شود، بلکه مردم این دو کشور را نیز شامل می شود، چرا که از سالها پیش با یکدیگر پیوند اجتماعی، فرهنگی و مبادلات تجاری دارند.

این تحلیلگر سیاسی اشاره کرد که مردم ایران و عمان از حیث آداب و سنت ها، بخصوص در مناطق مرزی میان دو کشور به یکدیگر نزدیک هستند.

وی افزود: سلطنت عمان با وجود فشارهایی که از سوی آمریکا متحمل شده، همکاری و روابط خود با ایران را در همه مراحل و بحران ها حفظ کرده و این بخاطر وجود روابط محکمی است که میان دولت ها و مردم دو کشور وجود دارد.

گفتنی است که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که امروز دوشنبه و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم عمان شده بود، ساعاتی قبل با استقبال سلطان این کشور وارد فرودگاه مسقط شد.

سفر رئیسی به مسقط، اولین سفر رئیس جمهور ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها