البخاری؛ سفیر دخالت سعودی در لبنان

البخاری؛ سفیر دخالت سعودی در لبنان
سه شنبه 3 خرداد 1401 - 23:05

وزیر سابق لبنان در توئیتی به شدت به گستاخی و دخالت البخاری سفیر عربستان در امور داخلی لبنان واکنش نشان داد.

العالم – درگوشی

سفیر سعودی پس از پیروزی قاطع حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان، با خشم، اشخاص آزادیخواه، میهن پرست و شریف لبنان که هوادار حزب الله و مقاومت اسلامی این کشور هستند را نماد خیانت، مرگ آفرینی و نفرت توصیف کرد.

وئام وهاب وزیر سابق و رئیس حزب التوحید لبنان با انتقاد از تبلیغات دروغین سعودی درباره دخالت ایران در امور داخلی لبنان از دخالت سعودی در کشورش به شدت انتقاد کرد.

وی تاکید کرد که انتخابات باید بدون دخالت برخی از سفارت های خارجی که مردم را به جنگ داخلی و هرج و مرج تشویق می کنند، برگزار شود، که البته منظورش سفارت سعودی در بیروت است.

وئام با انتقاد از سفیر سعودی که در کشورش هرگز انتخابات برگزار نشده است و شرکت برخی از شخصیتهای لبنانی ضد مقاومت در میهمانی البخاری، خطاب به این سفیر نوشت: نمادهای خیانت و مرگ آفرینی، میهمانانت هستند که از شما پول دریافت می کنند.

گزارشهای موجود حاکیست که عربستان سعودی رشوه هنگفتی به نامزدهای مخالف مقاومت و حزب الله پرداخت کرد تا بتوانند اکثریت را در پارلمان کسب نموده و به اصطلاح مقاومت را خلع سلاح کنند که البته به سختی شکست خوردند.

وی نوشت که مقاومت را قبل از سعودیها، اسرائیلیها و آمریکاییها خواستند خلع سلاح کنند، اما نتوانستند، ای سفیر، می دانیم که اگر می توانستید، قبل از انتخابات همه ما را به قتل می رساندید، اما سلاح مقاومت مانع شد، پس بدان سلاح مقاومت، مانع بازگشت جوخه های مرگ در لبنان خواهد شد به ویژه که این بار حزب الله در پارلمان اکثریت قاطع را از آن خود نموده است.

پربیننده ترین خبرها