گزارش العالم از جزئیات حمله ترکیه به شمال عراق + فیلم

چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 13:26

خبرنگار العالم در عراق گفت نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه از زمان آغاز عملیات "قفل پنجه" همچنان ادامه دارد.

العالم - عراق

خبرنگار العالم در شرکت در بخش خبری شبکه العالم خاطرنشان کرد که استان های نینوا، دیوانیه و کرکوک عراق هر از گاهی هدف حملات هوایی ترکیه اعم از پهپاد و هواپیماهای جنگی قرار می گیرد.

ابن خبرنگار خاطرنشان کرد که یک هفته پیش ترکیه دست به حمله هوایی به اردوگاه آوارگان ترک "مغمور" در جنوب موصل زد.

وی تصریح کرد که شب گذشته جنگنده های ترکیه منطقه عفرا در استان دهوک را بمباران کردند. این حمله باعث ترس و وحشت اهالی شده و خسارت هایی را به اموال و دارایی های آنها وارد آورد و همه خانواده های ساکن در این منطقه را وادار به ترک خانه هایشان کرد. جنگنده های ترک همچنین منطقه عمادیه در استان دهوک را هم بمباران کردند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که دولت عراق و مقامات رسمی کردستان عراق هیچ عکس العمل رسمی یا غیر رسمی در این خصوص نشان نداده اند.

منابع امنیتی عراقی و کرد گفتند که نیروهای ترکیه با استفاده از توپخانه سنگین مواضع حزب کارگران کردستان را در جبل متین در استان دهوک در شمال عراق هدف قرار داده اند.

به گفته این منابع تصور می شود یکی از مواضعی که هدف قرار گرفته اند، انبار اسلحه بوده است. حمله به این انبار، وقوع آتش سوزی و انفجارهای پی در پی را در آن به دنبال داشته است. این منابع گفتند قبل از حمله، تعدادی پهپاد در آسمان منطقه ظاهر شده بودند.

پربیننده ترین خبرها