تمجید آمریکایی از اسلام‌ستیزی محمد بن‌زاید!

تمجید آمریکایی از اسلام‌ستیزی محمد بن‌زاید!
چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 22:22

موسسه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در واشنگتن از محمد بن زاید، رئیس جدید امارات به واسطه رویکرد سکولاریسم و خصمانه وی نسبت به جریان‌های اسلام سیاسی و نقشش در خنثی سازی انقلاب‌های مردمی، تا از ظهور اسلامگرایان در قدرت در آن کشورها جلوگیری کند، تمجید کرد.

العالم- کشکول

"مارسیل وهبه" سفیر سابق آمریکا در امارات و رئیس افتخاری موسسه مذکور طی مقاله‌ای نوشت محمد بن زاید "بارها تصریح کرده است که امارات هیچ نقشی از اسلام سیاسی را برنمی‌تابد؛ زیرا آن را تهدیدی مستقیم برای ترکیب این کشورِ چند ملیتی می‌داند، و او از زمان اعتراضات بهار عربی، به صورت فشرده علیه قدرت‌گیری اسلامی سیاسی در این منطقه تلاش کرده است."

شهروند عرب برای آگاهی از حجم خصومت محمد بن زاید با هر گرایش و جریان سیاسی اسلامی نیازی به شهادت و گواهی موسسه آمریکایی ندارد.. ؛ مداخله نظامی، مالی، سیاسی و رسانه‌ای امارات در مصر، سودان، لیبی، عراق، تونس، یمن و ترکیه نمود کوچکی از این کینه محمد بن زاید علیه اسلام سیاسی است.

ارتش امارات در کنار ارتش سعودی از افزون بر 8 سال جنگی ویرانگر علیه یمن را آغاز کرده؛ جنگی که به گواه نهادهای بین‌المللی و همپیمانان غربیِ امارات، بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در عصر حاضر را در یمن رقم زده است.

معلوم شد که دلیل تمجید موسسه آمریکایی از بن زاید و رژیم امارات و "انتقال آرام قدرت در آن در سایه رهبرانی با اعتماد به نقس و بابصیرت"! دشمنی بن زاید با اسلام سیاسی است حتی اسلامی که معتقد به انتخابات و چرخش قدرت است و به کثرت‌گرایی، آزادی بیان و تظاهرات اعتراضی احترام قائل می‌شود. دلیل این خصومت نیز واضح است؛ این اسلام به خیزش ملت مشروعیت می‌دهد که مطلوب آمریکا و اسرائیل نیست.

واضح است که تنها دینی که از مداخله در سیاست منع شده، اسلام است. در حالی‌که می‌بینیم رهبران رژیم صهیونیستی که یهودی هستند، شبانه‌روز اعلام می‌کنند که درصدد تشکیل دولتی صرفا یهودی در فلسطین اشغالی هستند.

پربیننده ترین خبرها