حمله توپخانه ای ترکیه به روستاهای حلب سوریه

حمله توپخانه ای ترکیه به روستاهای حلب سوریه
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 08:12

خبرنگاران محلی سوریه از حمله توپخانه ای ترکیه به روستاهای حلب سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

به نقل از منابع خبر ، نیروهای ترکیه در بحبوحه جابجایی ساکنان به سمت روستاهای حاج بوبی، الداده ابدال و الاکریه در حومه ابورسن «زرکان» در حومه شمال غربی الحسکه را به توپ بستند.

همچنین توپخانه ترکیه از پایگاه ثلسنا روستاهای الوحشیه، غرناطه و ام القره را هدف قرار داد که فقط خسارت مادی برجای گذاشت.

بنا به این گزارش ، ترکیه و نیروهای وابسته به آنها روستای الکزلیح در جنوب غربی شهر تل تمر و بزرگراه بین‌المللی M۴ در حومه الحسکه را به توپ بستند.

فعالان محلی مجروح شدن سه عضو نیروهای گروه دموکراتیک سوریه را بر اثر حملات ترکیه درحومه تل تمر و ابوراسن "زرکان" در حومه الحسکه تایید کرده اند.

علاوه بر این، پنج تن از گروه‌های تحت حمایت ترکیه در اثر گلوله‌باران نیروهای گروه دموکراتیک سوریه به مناطق «چشمه صلح» مجروح شدند.

گزارشها حاکیست ، ترکیه طی سه روز اخیر به ۱۲ روستا حمله کردند در این حملات بیش از ۱۰۰ موشک و گلوله توپ، روستاهای الزیاره، خریبکا و ابین در شهرستان شیراوه شلیمک کردند.

علاوه بر این، گلوله باران خسارات مادی هنگفتی به اموال ساکنان وارد کرد و چندین خانه از روستاهای آشوری را که هدف قرار گرفتند، ویران کرد.

در همین زمینه، نیروهای دموکراتیک سوریه مواضع تحت کنترل جناح های تحت حمایت ترکیه را در منطقه «چشمه صلح» گلوله باران کردند که در نتیجه آن پنج تن از افراد این گروه ها در منطقه العریشه زخمی شدند.

اوایل امروز، فعالان منطقه ای گزارش دادند که بر اثر شلیک راکت و توپخانه نیروهای ترکیه به روستاها و شهرک‌ها در غرب تل تمر، سه غیرنظامی نیز هنگام برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی زخمی شدند.

خبرنگاران مجروح شدن یکی از اعضای گروه‌ «ارتش ملی» را در درگیری با مسلسل‌های متوسط و سبک بین نیروهای ارتش سوریه و «ارتش ملی» در خط مقدم طادیف در حومه الباب در شرق حلب را هم گزارش کردند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها