تهدید مقاومت جواب داد؛

لغو حکم آزادی آیین‌‌های تلمودی در مسجدالاقصی

لغو حکم آزادی آیین‌‌های تلمودی در مسجدالاقصی
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 10:28

در پی تهدید گروه‌های فلسطینی، دادگاه رژیم صهیونیستی حکم مربوط به انجام آزادانه آیین‌های تلمودی در مسجدالاقصی را لغو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی حکم صادر شده مبنی بر آزادی یهودیان برای انجام آشکار آیین‌های تلمودی در مسجدالاقصی را لغو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، دادگاه موسوم به صلح رژیم صهیونیستی اول خردادماه جاری، با صدور حکمی به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه داد تا مراسم مذهبی و آیین‌های تلمودی را به شکل آزادانه و با صدای بلند در داخل مسجد‌الاقصی برگزار کنند.

این حکم دادگاه پس از بازداشت سه شهرک‌نشین به دلیل انجام آیین‌های تلمودی با صدای بلند، صادر شد. در پی صدور حکم این دادگاه اعلام شد که تمامی صهیونیست‌ها اجازه انجام آشکار آیین‌های تلمودی در مسجدالاقصی را دارند.

صدور این حکم با اعتراض گسترده گروه‌های فلسطینی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین شد. اردن اعلام کرد که حکم مذکور باطل و غیرقانونی است چرا که قانون بین‌المللی، سلطه قضایی رژیم اسرائیل بر اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین از جمله قدس شرقی را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را نقض آشکار مصوبات بین‌المللی مربوط به قدس از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت می‌داند که در آن بر ضرورت حفظ وضعیت شهر قدس تأکید شده است.

از سوی دیگر ، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» هم نوشت، در پی تهدیدات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی، در حال حاضر تماس‌هایی بویژه میان رژیم اسرائیل، مصر و سازمان ملل برای جلوگیری از تنش در قدس در جریان است و قطر در انتقال پیام‌های تهدید از غزه به تل‌آویو مشارکت دارد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سالروز بیرون راندن نظامیان صهیونیست از خاک لبنان ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که هر گونه اقدام علیه مسجد الاقصی و قبه‌الصخره منطقه را منفجر خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها