فراخوان شیخ عکرمه صبری برای حضور در مسجدالاقصی

پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 11:18

شیخ عکرمه صبری رئیس هیئت عالی اسلامی قدس در گفتگو با العالم، از مردم فلسطین دعوت کرد که به سوی این شهر و مسجد الاقصی روانه شوند تا علاوه بر ایستادن در مقابل شهرک نشینان، جلوی رفتارهای شرورانه و اهانت آمیز آنها در کوچه و خیابان های شهرک قدیم را بگیرند.

العالم- فلسطین اشغالی

شیخ صبری ادامه داد: یورش هایی که به مسجد الاقصی می شود غیر قابل قبول است و راهی جز بسیج عمومی برای مقابله با آن وجود ندارد. ما حکومت اسرائیل را مسئول این حمله ها می دانیم. دروازه ستون به ساکنان قدس اختصاص دارد که عادت دارند هر زمانی در آن بنشینند، لذا منع شدن آنها از حضور و نشستن در این مکان مجاز نیست".

با وجود هشدارهای مقاومت فلسطین و درخواست آنها برای تغییر مسیر "راهپیمایی پرچم"، رژیم صهیونیستی بر عبور آن از مسیر دروازه ستون یعنی یکی از دروازه های شهرک قدیم قدس اشغالی پافشاری می کند.

این مسئله از زبان گانتز وزیر جنگ این رژیم مطرح شد که این اقدام را حق شهرک نشینان عنوان کرد، چرا که قدس را پایتخت یکپارچه رژیم خود می داند.

فتح حسنی الکیلانی از رهبران جنبش فتح در این خصوص می گوید اصرار گانتز بر این امر یک حماقت است، زیرا از پیامدهای آن و اتفاقاتی که خواهد افتاد خبر دارد. البته ممکن است اهدافی برای خود داشته باشد، مثلا اینکه بتواند موقعیت خود را در حکومت حفظ کند یا از سرنگونی حکومت جلوگیری نماید. در هر صورت این اقدام اسرائیل یک حماقت بزرگ است.

گروه‌های مقاومت فلسطین خواستار گسترش و تشدید تظاهرات و بسیج عمومی در دفاع از مسجد الاقصی، مقدسات و ضرورت بسیج افکار عمومی برای خنثی کردن این توطئه‌های شوم شدند.

قرار است که در روز ۲۹ مه جاری، راهپیمایی "پرچم" صهیونیست‌ها به سمت شهر قدس در میان تامین امنیتشان توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی برگزار شود.

رژیم صهیونیستی با وجود تصمیمی که گرفته، از خطرها و پیامدهای برگزاری این راهپیمایی آگاه است.

پربیننده ترین خبرها