بالا رفتن سطح آماده‌باش در سرزمین‌های اشغالی؛ دولت بنت تغییر مسیر «راهپیمایی پرچم» را نشانه ضعف می داند!

بالا رفتن سطح آماده‌باش در سرزمین‌های اشغالی؛ دولت بنت تغییر مسیر «راهپیمایی پرچم» را نشانه ضعف می داند!
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 15:09

منابع خبری از سر در گمی مقامات رژیم اشغالگر در چگونگی تعامل با راهپیمایی پرچم و اختلاف بین ارتش و دولت این رژیم در این باره خبر می دهند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

روزنامه اینترنتی العربی الجدید در تحلیلی از تحولات سرزمین های اشغالی نوشت ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی تغییر مسیر راهپیمایی پرچم را نشان ضعف این رژیم دانسته و خواستار مخالفت با آن شده است.

روزنامه اسرائیلی «يديعوت آحارونوت» نوشت فرماندهان ارتش و مقامات اطلاعاتی و پلیس اسرائیل به دولت نفتالی بنت فشار می آورند تا مسیر راهپیمایی پرچم را در آخرین لحظه تغییر ندهد.

به نوشته این روزنامه، فرماندهان نظامی و امنیتی در تل آویو هشدار داده اند که تغییر مسیر راهپیمایی، به معنای ضعف اسرائیل تفسیر خواهد شد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی و جنبش حماس پیشتر هشدار داده اند که اقدام مقامات اسرائیل در اجازه دادن به شهرک نشینان و تندروهای یهودی برای وارد شدن به مسجد الاقصی در روز یکشنبه آینده هنگام برگزاری آنچه راهپیمایی پرچم نامیده می شود، باعث انفجار اوضاع خواهد شد و مسئولیت کامل آن بر عهده رژیم اسرائیل خواهد بود.

این در حالی است که پلیس اشغالگران سطح آماده باش نیروهای خود را بالا برده و نیروهای ذخیره خود را نیز برای تامین امنیت راهپیمایی پرچم فرا خوانده است.

در همین راستا 3000 پلیس و نیروی نظامی در قدس و هزاران نفر در سراسر فلسطین مستقر شدند، منابع فلسطینی از موج بازداشت، تهدید و بازجویی از فلسطینی ها خبر داد.

اشغالگران برای تضمین راهپیمایی پرچم و حمله به فلسطینی ها از ابزارهای خاصی استفاده خواهند کرد

طبق بیانیه ای که سخنگوی پلیس رژیم اشغالگر منتشر کرده، قرار است راهپیمایان از باب العامود در بخش قدیمی قدس اشغالی عبور کنند.

به نوشته این روزنامه، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل اصرار دارد که مسیر راهپیمایی تغییر نکند زیرا آن را به زیان حاکمیت اسرائیل بر شهر اشغالی قدس می داند.

این در حالی است که أودي ديكل، از بارزترین پژوهشگران مرکز پژوهش های امنیت اسرائیل درمورد تبعات برگزاری راهپیمایی پرچم هشدار و تاکید کرده که ممکن است به انفجار اوضاع در کل منطقه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها