کمک ایران در اطفای حریق در بلوچستان پاکستان/ قدردانی «شریف» از «رئیسی»

کمک ایران در اطفای حریق در بلوچستان پاکستان/ قدردانی «شریف» از «رئیسی»
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 17:48

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان طی پیامی به آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» کمک جمهوری اسلامی ایران برای اطفای حریق در جنگل‌های ایالت بلوچستان را بسیار ارزشمند و به موقع دانست و از رئیس جمهوری کشورمان قدردانی کرد.

العالم - جهان اسلام

شهباز شریف طی پیام قدردانی به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از حمایت تهران برای مشارکت موثر در عملیات اطفای حریق در ارتفاعات منطقه شیرانی واقع در ایالت بلوچستان تمجید کرد.

نخست وزیر پاکستان واکنش و کمک ایران با اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-۷۶ سپاه را ارزشمند و تسهیل کننده در غلبه بر بحران آتش‌سوزی عنوان کرد.

سخنگوی دولت ایالتی بلوچستان پاکستان نیز روز گذشته با اعلام کنترل کامل بر بحران آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان پس از ورود هواپیمای آتش‌نشان جمهوری اسلامی ایران به عملیات اطفای حریق، گفت: مردم و دولت پاکستان قدردان همکاری و همدردی سخاوتمندانه دولت و مردم همسایه دوست و برادر ایران هستند.

اعزام هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین-۷۶ سپاه به پاکستان و مشارکت موثر ایران در عملیات اطفای حریق در ایالت بلوچستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پاکستانی داشته و مسوولان این کشور همسایه آن را مورد تمجید قرار دادند.

با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بشردوستانه و در راستای کمک به کشور دوست و همسایه پاکستان برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع ایالت بلوچستان این کشور، دوشنبه شب گذشته هواپیمای آب‌پاش ایلوشین-۷۶ سپاه را به پاکستان اعزام کرد.

پربیننده ترین خبرها