جزییات تصویب قانون جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق

جزییات تصویب قانون جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 - 19:24

خبرنگار العالم در عراق تاکید کرد که قانون جرم انگاری سازش با رژیم اشغالگر، هرگونه روابط با این رژیم را جرم تلقی می کند.

العالم ـ عراق

نوید بهروز در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت:این قانون به اتفاق آرای تمام نیروهای سیاسی و با اکثریت مطلق نمایندگان به تصویب رسید که بیانگر اراده مردم عراق و موضع آنها در حمایت از مقاومت و مقابله با تمام اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: این قانون شامل 10 ماده قانونی است و تمام عراقی ها در داخل و خارج از کشور را دربر می گیرد. تمام نیروهای سیاسی به قانون جرم انگاری سازش با رژیم صهیونیستی رای مثبت دادند.

قانون مزبور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای تمام عراقی ها خواه در داخل و یا خارج از کشور اعم از مسئولان و کارکنان دولت و نظامیان و غیرنظامیان و نیز افراد مقیم در عراق و نهادهای دولتی و شوراهای پارلمانی و نیز رسانه های عراقی و شبکه های اجتماعی و نهادهای جامعه مدنی عراق و شرکت های خصوصی و شرکت های خارجی و سرمایه گذاران خارجی د رعراق ممنوع اعلام می کند. کسانی که این قانون را نقض کنند، به "خیانت عظمی" متهم می شوند که مجازات آن اعدام است.

همچنین شرکت های خارجی فعال در عراق در صورتی که همکاری و یا ارتباط آنها با رژیم اشغالگر اثبات شود، از کشور اخراج خواهند شد.

پارلمان عراق، امروز (پنجشنبه، ۲۶ می)، پیش‌نویس قانون ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به رأی گذاشت. از مهم‌ترین بندهای این قانون جرم انگاری هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی تحت هر عنوانی است. این قانون به اتفاق آرا و با اکثریت مطلق به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها