زلال قرآن (827)؛

خدا باوری و نیکوکاری چه نقشی در تامین سعادت حقیقی جامعه دارد؟

خدا باوری و نیکوکاری چه نقشی در تامین سعادت حقیقی جامعه دارد؟
جمعه 6 خرداد 1401 - 11:46

العالم _ زلال قرآن

درآیه 125 سوره مبارکه نساء با بیان:

« وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّـهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَاتَّخَذَ اللَّـهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا»

ترجمه: (دین چه کس بهتر ازآن کسی است که خود را تسلیم (حکم) خدا نموده وهم نیکوکار است و پیروی از آیین ابراهیم حنیف نموده، آن ابراهیمی که خدا او را به مقام دوستی خود برگزیده است).

تلویحاً فرموده که بهترین دینداران کسانی هستند که با تسلیم بودن در برابر فرمان حق تعالی، خالصانه و صادقانه به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند و با اطاعت کامل ازخدا و رسول الله (ص) خود را زیر چتراَمن ولایت آنها قراردهند.

البته افراد چنین جامعه ای از خطر تفرقه که عامل سقوط و ذلت و تشویش و آشفتگی و عدم امنیت خاطر و از بین رفتن سلامت جامعه است، محفوظ و مصون خواهند ماند، و امکان رشد و کمال استعداد های ذاتیشان فراهم خواهد شد.
چرا که دین باوری و یکدله شدن اعضاء جامعه اسلامی، با ایجاد پیوند قوی و تالیف قلوب بین انسانها، این ظرفیت را دارد که با فراهم کردن بهترین شرایط برای رشد همه جانبه استعداد های فردی واجتماعی آن جامعه، کمال و سعادت حقیقی دنیا و آخرت آنها را ضمانت و تامین نماید ان شاءَ الله.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها