حضور ۳۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

حضور ۳۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی
جمعه 6 خرداد 1401 - 18:43

بیش از ۳۰ هزار نفر فلسطینی با وجود تدابیر امنیتی شدید اشغالگران صهیونیست در نماز امروز (جمعه) مسجدالاقصی شرکت کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی با وجود تدابیر شدید نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجد مبارک الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.
نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی، با استقرار در دروازه های مسجد الاقصی، بخش قدیمی شهر قدس و کنترل شدید جاده ها و خیابان های منتهی به این مکان مقدس اسلامی مانع از حرکت و حضور بیشتر فلسطینی ها در نماز جمعه شدند.
گزارش ها حاکی است که اشغالگران پس از توقف خودروهای فلسطینیان، شماری از سرنشینان آنها از جمله جوانان را بازداشت کردند.

سحرگاه امروز نیز هزاران فلسطینی نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی واقع در بیت المقدس و مسجد حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل اقامه کردند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی نوشت که این اقدام به نشانه حمایت از مقدسات اسلامی و مخالفت با سیاست های رژیم صهیونیستی در زمینه یهودی سازی این مقدسات صورت گرفت.
فلسطینیان همچنین این اقدام را با هدف تاکید بر حضور دایمی خودشان در این مساجد و دفاع از آنها انجام دادند.
در همین راستا، فعالان فلسطینی خواستار حضور گسترده فلسطینیان در نماز صبح روز یکشنبه آینده در مسجد الاقصی جهت به شکست کشاندن طرح شوم شهرک نشینان یهود در زمینه برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قبله نخست مسلمانان جهان شدند.
در همین حال، شیخ «عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی با هشدار درباره هرگونه تعرض به مسجدالاقصی، خواستار تداوم حضور فلسطینی ها در مسجدالاقصی و اعتکاف در این مکان مقدس شد.
خطیب مسجد الاقصی نسبت به هرگونه تعرض به این مسجد مبارک در روزهای آینده هشدار داد و خواستار حضور گسترده فلسطینیان در آن شد.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف در مسجد الاقصی حق مسلم هر مسلمانی است، تاکید کرد که اعتکاف تنها مربوط به رمضان نیست و اقدامی مستحبی در همه ماه‌ها است.
وی عنوان کرد که رژیم اشغالگر حق دخالت در امور مسجد الاقصی و اعتکاف مسلمانان را ندارد و قبل نیز به سبب همین دخالت‌ها درگیری‌هایی پیش آمده بود، بنابراین این رژیم باید دست از این دخالت‌ها بردارد و با جوانان فلسطینی و معتکفین وارد درگیری نشود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها