دیدار معاون نخست‌وزیر طالبان با علمای شیعه افغانستان

دیدار معاون نخست‌وزیر طالبان با علمای شیعه افغانستان
شنبه 7 خرداد 1401 - 17:58

معاون اول نخست‌وزیر طالبان در دیدار علما و بزرگان شیعه با بیان اینکه آباد کردن افغانستان مسئولیت مشترک تمام مردم این کشور است، گفت: رفاه و ثبات اقتصادی اولویت دولت موقت است.

العالم - اسیا
«ملا برادر» معاون اول نخست‌وزیر طالبان با علما و بزرگان شیعه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون نخست‌وزیر طالبان در این دیدار گفت: «آباد کردن افغانستان مسئولیت مشترک تمام مردم این کشور بوده و آغوش امارات اسلامی برای تمامی شهروندان باز است.»

وی همچنین افزود که رفاه و ثبات اقتصادی مردم از اولویت های اصلی دولت موقت طالبان است.

پیش از این نیز مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان با شورای علما و برخی از متنفذین جامعه تشیع افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی گفته بود که علمای و متنقذین شیعه به دنبال علم و ترقی و پیشرفت افغانستان بوده و این دقیقا چیزی است که طالبان نیز به دنبال آن است.

متقی در دیدار با علمای اهل تشیع افغانستان تاکید کرد: تمام توطئه‌های دشمن پس از به قدرت رسیدن طالبان یکی پس از دیگری و با کمک علما و تمام مردم خنثی شده است.

وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت: پیش از این قدرت گرفتن طالبان بارها به برادران شیعه پیغام فرستادیم که هیچی تفرقه‌ای بین ما و شما وجود ندارد و به دنبال تحولات اخیر نیز در تمام مناطق شیعه نشین نیز برخورد منفی با طالبان صورت نگرفته است و این یک پیروزی برای شما و ما خواهد بود.

به گزارش فارس، طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان عفو عمومی صادر کرده و گفته است که تمام اقوام و مذاهب در این کشور مورد حمایت این گروه بود و امنیت آنها را تامین خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها