عمان: به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهیم پیوست

عمان: به توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نخواهیم پیوست
شنبه 7 خرداد 1401 - 16:01

وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه دست‌یابی به توافق هسته‌ای به نفع منطقه و جهان است، تصریح کرد که مسقط به توافق‌ عادی‌سازی روابط با تل‌آویو نخواهد پیوست.

العالم ـ آسیا

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «فیگارو» تأکید کرد که مسقط به توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌پیوندد.

بنابر گزارش امروز (شنبه) فیگارو، بدر البوسعیدی اظهار داشت که عمان «اولین کشور در حاشیه خلیج [فارس] است که از زمان توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ از صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حمایت کرده است.»

با این حال، وزیر خارجه عمان تأکید کرد که مسقط به توافق‌های «آبراهام» (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) نخواهد پیوست «چراکه این کشور ابتکاراتی را ترجیح می‌دهد که از ملت فلسطین حمایت می‌کند.»

البوسعیدی در ادامه اضافه کرد که هر گونه موفقیت در توافق‌های آبراهام «باید برپایه راهکار دودولتی باشد و به یک حل‌وفصل نهایی، دائم و عادلانه برای آرمان فلسطین بیانجامد.»

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه به مذاکرات وین پرداخت و گفت‌و‌گوهای محرمانه میان سلطنت عمان، ایران و آمریکا را تأیید نکرد؛ اما گفت دست‌یابی به یک توافق جدید به نفع خاورمیانه و جهان است.

او در ادامه اشاره کرد که آمریکا در حال تغییر آرایش‌ نیروهای خود در خاورمیانه است و از منطقه خارج نخواهد شد.

وزیر امور خارجه عمان در خصوص جنگ در اروپا نیز بیان کرد که مسقط در این جنگ بی‌طرف است زیرا این اروپایی‌ها هستند که باید برای این نبرد راهکار بیابند.

بدر البوسعیدی افزود که عمان کشوری کوچک است که تحت تأثیر این جنگ قرار گرفته و نمی‌خواند در آن مشارکت کند، بلکه به دنبال ایجاد راه‌حل برای آن است.

پربیننده ترین خبرها