رأی الیوم: اسرائیل حاضر به تغییر مسیر راهپیمایی پرچم نیست

رأی الیوم: اسرائیل حاضر به تغییر مسیر راهپیمایی پرچم نیست
شنبه 7 خرداد 1401 - 18:10

روزنامه رأی الیوم به نقل از منابع بلندپایه خبر داد که مصر و قطر تماسهایی با مسئولان صهیونیست برقرار کرده‌اند تا این رژیم، مسیر راهپیمایی پرچم را تغییر دهد، ولی تماسها راه به جایی نبرده است.

العالم - فلسطین اشغالی
تماسهای بین‌المللی و عربی با رژیم موقت صهیونیستی برای بررسی «ابعاد خطرناک راهپیمایی پرچم» ادامه دارد؛ راهپیمایی که قرار است فردا (یکشنبه) در شهر قدس اشغالی برگزار شود.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از منابع بلندپایه خبر داد، مصر و قطر در این زمینه نقش مهمی دارند و طی چند ساعت گذشته نیز تماسهایی با مسئولان صهیونیست برقرار شده است تا این رژیم، مردم و مقاومت فلسطین را تحریک نکند و مسیر این راهپیمایی را تغییر دهد.

به گفته این منابع، تمامی این تماسها شکست خورده و طرف اسرائیلی به قطر و مصر رسما اعلام کرده است که به هیچ وجه حاضر نیست، مسیر راهپیمایی را تغییر دهد؛ هر چند که فشارهای خارجی زیادی در این زمینه وجود داشته باشد.

این منابع با بیان اینکه نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این مسئله اصرار دارد، تأکید کردند، بر سر راهپیمایی صهیونیستها، اختلافاتی بین قاهره و تل‌آویو به وجود آمده است؛ به نحوی که تماس اخیر بین طرفین، شامل هشدارهایی درباره نتایج این راهپیمایی بوده است.

به گفته این منابع، مصر به صهیونیستها گفته است که وضعیت قبل راهپیمایی مانند بعد از آن نخواهد بود و علت اصرار قاهره برای فشار به تل‌آویو این است که پیامهایی از مقاومت فلسطین دریافت کرده است، مبنی بر اینکه به سرعت، به راهپیمایی صهیونیستها پاسخ خواهد داد.

صهیونیستها قصد دارند با راهپیمایی خود، وارد مسجدالاقصی شوند و خاخامها، اعضای کنست و شخصیتهای مختلف صهیونیست در آن حضور خواهند داشت.

گروههای مقاومت فلسطین پنجشنبه گذشته ضمن اعلام بسیج عمومی، درباره انجام هر گونه حماقت و اجازه دادن برای ورود به مسجدالاقصی از طریق راهپیمایی پرچم به رژیم صهیونیستی هشدار دادند و این اقدام را به منزله انفجار بشکه باروت توصیف کردند.

پربیننده ترین خبرها