عمان و انگلیس توافقنامه دفاع مشترک امضا کردند

عمان و انگلیس توافقنامه دفاع مشترک امضا کردند
شنبه 7 خرداد 1401 - 20:06

رؤسای ستاد مشترک ارتش عمان و انگلیس در لندن، توافقنامه دفاع مشترک امضا کردند.

العالم - اسیا - اروپا
«عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد مشترک ارتش عمان امروز (شنبه) با «تونی رادیکان» همتای انگلیسی خود در مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست در «کمبرلی» حومه لندن دیدار کرد.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، در این دیدار دو توافقنامه نظامی در حوزه دفاع مشترک امضا و بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها به خصوص نظامی تأکید کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش عمان روز پنج شنبه هفته گذشته نیز با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس دیدار کرد و دو طرف در خصوص مسائل مورد اشتراک عمان و انگلیس گفت‌وگو کردند.

بن والاس در سال گذشته یک بار در ماه مارس و بار دوم در ماه نوامبر به عمان رفته و با مقامات مسقط دیدار کرده بود. انگلیس در سال ۲۰۱۸ از افتتاح یک مرکز آموزش نظامی در عمان خبر داده بود

دو کشور همچنین تاکنون تمرین‌های نظامی متعددی از جمله تمرین «سیف السریع» و «الشموخ» برگزار کرده‌اند. وزارت دفاع انگلیس سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ۲۳.۸ میلیون پوند برای توسعه پایگاه «الدقم» و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند در عمان اختصاص داده است. وزیر وقت دفاع انگلیس از برنامه‌های لندن برای سه برابر کردن مساحت این پایگاه نظامی در عمان خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها