وزیر دفاع اوکراین: موشک‌های ضد کشتی و توپخانه هویتزر دریافت کردیم

وزیر دفاع اوکراین: موشک‌های ضد کشتی و توپخانه هویتزر دریافت کردیم
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 01:24

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به آغاز فرایند دریافت موشک‌های ضد کشتی و توپخانه‌های هویتزر از متحدان غربی این کشور، گفت با این تجهیزات به مقابله با نیروهای روسیه می‌روند.

العالم-اروپا

اُلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین گفت که دریافت موشک‌های ضد کشتی هارپون از دانمارک و توپخانه‌های خودکششی هویتزرهای از آمریکا آغاز شده است.

رزنیکوف عصر شنبه طی پستی در صفحه فیسبوک خود خبر داد که این تسلیحات نیروهایی را که با تهاجم روسیه مبارزه می‌کنند، هرچه بیشتر تقویت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره نوشت: «دفاع ساحلی کشور ما نه تنها از موشک‌های هارپون استفاده خواهد کرد، بلکه توسط تیم‌های آموزش دیده اوکراینی استفاده خواهد شد».

این مقام نظامی اوکراین توضیح داد که موشک‌های ساحل به کشتی هارپون در کنار موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از سواحل این کشور از جمله بندر اودسا عملیاتی خواهند شد.

بر اساس این گزارش، رزنیکوف اظهار داشت: «اوکراین همچنین طیف وسیعی از توپخانه‌های سنگین از جمله هویتزرهای خودکششی ساخت ایالات متحده را دریافت کرده است که به ارتش اوکراین اجازه می‌دهد اهداف را از فواصل طولانی‌تر مورد حمله قرار دهد».

پربیننده ترین خبرها