کامالا هریس خواستار ممنوعیت «سلاح‌های تهاجمی» پس از تیراندازی در بوفالو و تگزاس شد

کامالا هریس خواستار ممنوعیت «سلاح‌های تهاجمی» پس از تیراندازی در بوفالو و تگزاس شد
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 08:46

مباحث مرتبط با ممنوعیت عرضه سلاح‌های تهاجمی در آمریکا بار دیگر و پس از تیراندازی‌های مرگبار اخیر به بحثی داغ در میان سیاستمداران بدل شده است.

العالم - آمریکا
بنابر گزارش خبرگزاری پی‌ای میدیا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در حالی که عزاداران آخرین کشته‌شدگان سیاهپوست حادثه تیراندازی و نژادپرستانه در یک سوپرمارکت در بوفالو را به خاک می‌سپردند، خواستار ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی شد.
مراسم تشییع جنازه روث ویتفیلد 86 ساله - مسن ترین نفر از 10 نفری که در حمله دو هفته پیش کشته شدند - سخنرانی بداهه هریس را به همراه داشت.
هریس به عزاداران گفت این لحظه زمانی است که «همه مردم خوب» در مقابل بی‌عدالتی که در بازار تاپس در 14 می، و همچنین در مدرسه ابتدایی راب در Uvalde، تگزاس و سایر موارد تیراندازی روی داد، بایستند.
هریس که قرار نبود صحبت کند و به اصرار کشیش آل شارپتون پای میکروفون آمد، گفت: «این لحظه ای است که می طلبد همه مردم خوب، همه مردم خدا دوست بایستند و بگویند ما این وضع را تحمل نمی کنیم. دیگر بس است.»
او افزود: «ما بر اساس آنچه که همه می دانیم میانمان مشترک است، گرد هم می آییم و اجازه نمی دهیم افرادی که انگیزه نفرت‌پراکنی دارند، ما را از هم جدا کنند یا باعث ترس ما شوند.»
پس از مراسم تشییع، خانم هریس از یک بنای یادبود در خارج از سوپرمارکت بازدید کرد. جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن در روز 17 مه در همان یادبود گل گذاشته بودند و با خانواده قربانیان دیدار کرده بودند. انتظار می‌رود بایدن برای دیدار با خانواده‌های قربانیان تیراندازی روز سه‌شنبه در یک مدرسه در روزهای آتی به تگزاس سفر کند.
هریس سپس به خبرنگاران گفت دولت «منتظر نمی ماند تا دریابد که راه حل مشکل خشونت اسلحه در کشور چگونه است».
او با تکرار حمایت از بررسی پیشینه و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی، گفت: «ما می‌دانیم چه چیزی در این زمینه کار می‌کند.»
او گفت: «بیایید سلاح های تهاجمی را ممنوع کنیم. سلاح تهاجمی یک سلاح جنگی است که در جامعه مدنی جایی ندارد.

*بررسی پیشینه: چرا کسی باید قادر باشد سلاحی بخرد که بتواند انسان های دیگر را بکشد بدون اینکه دست‌کم بدانیم آن شخص پیشتر مرتکب جنایت خشونت آمیز شده است، آیا آنها تهدیدی علیه خود یا دیگران هستند؟»

پربیننده ترین خبرها