طالبان: به امام صادق(ع) احترام قائل هستیم/ ما یک پیکر واحد هستیم

طالبان: به امام صادق(ع) احترام قائل هستیم/ ما یک پیکر واحد هستیم
يکشنبه 8 خرداد 1401 - 16:51

معاون نخست وزیر طالبان اعلام کرد که همگی یک پیکر واحد و مسلمان هستیم و ما به امام جعفر صادق (ع) احترام قائل هستیم.

العالم - اسیا

«عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان طی سخنانی اظهار داشت که دشمنان اسلام و افغانستان هیچگاهی نبادی در جامعه ما رخنه پیدا کنند و بحث اقوام و زبان و مذاهب را مطرح کنند.

وی افزود: ما نه شیعه هستیم نه سنی، بلکه همگی یک پیکره اصلی یعنی مسلمان هستیم. درست است که ما از نگاه مسلک و مذهب به امام ابوحنیفه معتقدیم اما به امام جعفر صادق (ع) هم احترام قائل هستیم.

معاون نخست وزیر طالبان گفت: برادرانی که به حضرت امام جعفر صادق (ع) معتقد هستند، آنها نیز همچنان به حضرت امام حنیفه و امام شافعی، امام مالک، امام احمد ابن حمبل و سایر بزرگان دین احترام می‌گذارند.

حنفی اظهار داشت که ما همه یک پیکر هستیم از یک وطن هستیم، همه ما مسلمان هستیم، افغان هستیم، از یک وطن هستیم. قرن‌ها در اینجا به‌عنوان یک برادر با یکدیگر زندگی کردیم. در آینده نیز ان‌شالله همگی به‌عنوان یک برادر واحد در یک مسجد، در یک کوچه و در یک شهر باهم زندگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ دشمنی نمی‌تواند ما و شما را از یکدیگر جدا کند و به هیچ دشمنی اجازه انجام این کار را نمی‌دهیم.

«عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر طالبان پیش از این نیز در دیدار با خانواده شهدای حمله اخیر به مسجد شیعیان در مزارشریف با اشاره به حملات اخیر در ولایت‌های مختلف افغانستان اظهار داشت که در این کشور فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه یک پیکر واحد هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها