تاز‌ه‌ترین اخبار متروپل

تمامی حساب‌های "عبدالباقی" مسدود شد/ افزایش جانباختگان به ۳۶ نفر‌

تمامی حساب‌های
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 09:49

با گذشت ۹ روز از ریزش ساختمان متروپل، مردم همچنان در خط مقدم امدادرسانی بی‌وقفه در تلاشند، ایستگاه‌های مردمی با استقرار در حوالی ساختمان فروریخته متروپل، به پشتیبانی از امدادگران مشغولند.

العالم - ایران

صادق خلیلیان استاندار خوزستان عصر امروز در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان اظهار کرد: از ابتدای فرو ریختن ساختمان متروپل، تقسیم کار انجام شد. در ابتدا سعی بر نجات افرادی بود که در زیر آوار احتمال زنده ماندن آن‌ها وجود داشت.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود درباره تلفات این حادثه گفت: تاکنون در این حادثه 36 فوتی و 37 مجروح داریم. عمده مجروحان از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همه مراحل کار حساس است و ما به انتهای مرحله‌ای رسیده ایم و برای پیدا کردن پیکرهای باقی‌مانده بر اساس اعلام خانواده‌ها در خصوص مفقودین، در تلاش هستیم تا این افراد را از زیر آوار خارج کنیم.

خلیلیان در خصوص وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل گفت: بر اساس نظر کارشناسان، باقی‌مانده ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان پایدارسازی آن وجود ندارد.

وی در خصوص آمار مفقودین حادثه متروپل افزود: در بدو شروع کار، آماری که دستگاه‌های مختلف به ما اعلام کردند در مجموع 38 مفقودی بود. از این تعداد، تاکنون 36 پیکر از زیر آوار خارج کرده‌ایم که سه پیکر مجهول‌الهویه هستند. در عین حال ممکن است افرادی مراجعه و عنوان کنند عزیزانی دارند که از روز حادثه مفقود شده‌اند. این مساله راستی‌آزمایی خواهد شد و در صورت تایید به دنبال آن‌ها خواهیم گشت.

پرداخت خسارت آسیب‌دیدگان از محل اموال مالک متروپل

صادق خلیلیان استاندار خوزستان با اشاره به نحوه جبران خسارت وارد شده به خسارت‌دیدگان متروپل اظهار کرد: مسیر و نحوه پرداخت خسارات به خانواده‌هایی که در حادثه متروپل دچار خسارت شده‌اند، مشخص است.

وی افزود: خانواده‌هایی که خانه‌های‌شان در اطراف متروپل بوده و یا فروشگاه‌هایی که اطراف این ساختمان هستند، تعیین تکلیف خواهند شد و خسارت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: خسارت وارد شده به خانواده‌ها، از اموال مالک متروپل به آن‌ها پرداخت خواهد شد و بیمه نیز بخشی از این خسارت‌ها را جبران خواهد کرد.

خلیلیان عنوان کرد: دیه همه افراد متوفی و افرادی که در حادثه ریزش متروپل مجروح شده‌اند نیز از سوی دادستانی تعیین تکلیف و برای پرداخت آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازی به جمع‌آوری کمک های مالی برای متروپل نیست، گفت: باید مراقبت شود که افرادی نخواهند بدون اطلاع و هماهنگی برای جمع‌آوری کمک مالی دست به اقدامی بزنند که ضرورتی نداشته باشد.

پربیننده ترین خبرها