یورش نیروهای اشغالگر به جنین و اردوگاه قلندیا

یورش نیروهای اشغالگر به جنین و اردوگاه قلندیا
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 10:25

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل در ساعات اولیه بامداد امروز به شهر جنین در شمال کرانه باختری و اردوگاه آوارگان قلندیا در شمال قدس اشغالی یورش بردند.

العالم - فلسطين

رسانه های فلسطینی به نقل از منابع محلی از وقوع درگیری‌هایی میان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در محله الجابریات در جنین خبر دادند.

از سوی دیگر، صدها شهرک نشین - دیروز دوشنبه - به چندین محله در منطقه جنوبی شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن به سوی مسجد ابراهیمی هجوم بردند.

شهرک نشینان در حمایت از نیروهای اشغالگر پرچم های اسرائیل را به اهتزاز درآورده و شعار مرگ بر عرب سر دادند.

از سوی دیگر ده‌ها فلسطینی در شهر الخلیل در اعتراض به راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی در قدس و الخلیل تظاهرات کرده و با برافراشتن پرچم های فلسطین، بر مخالفت خود با سیاست‌های اشغالگران و شهرک نشینان تاکید کردند

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تماس ها برای

فوزی برهوم، سخنگوی حماس، تأکید کرد سیل تماس هایی از میانجی‌ها دریافت کرده ، که تلاش دارند از وخامت اوضاع و وقوع جنگ به دلیل راهپیمایی پرچم‌ها جلوگیری کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت؛ محاسباتی در برخورد با اشغالگران داشته و مواضع مناسبی در عملیات بازدارندگی دارد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نیز گفت آنچه در بیت المقدس و مسجد الاقصی رخ داد قابل بخشش نیست

وی از مخالفت دفتر سیاسی جنبش از دادن تعهد یا تضمین به هیچ طرفی درباره وضعیت داخلی فلسطین اشغالی خبر داد و تاکید کرد مقاومت تا ریشه کن کردن اشغالگران از سرزمین فلسطین به راه خود ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها