یونیسف اعلام کرد؛

شهادت ۱۳ کودک فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

شهادت ۱۳ کودک فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 11:59

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز سه شنبه اعلام کرد: ۱۳ کودک فلسطینی در کرانه باختری از ابتدای سال جاری میلادی در حملات خشونت بار نظامیان و پلیس رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

العالم - امریکا

«عادل خادر» مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا گفت که یک کودک ۱۴ ساله فلسطینی اخیرا در بیت لحم به شهادت رسید و او سومین کودک فلسطینی است که این هفته در کرانه باختری شهید شده است.

وی بدون محکوم کردن تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت کودکان فلسطینی، خواستار هدف قرار نگرفتن کودکان شد و گفت: «کودکان هرگز نباید مورد آسیب و خشونت قرار گیرند».

مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا افزود: «یونیسف با همکاری اتحادیه اروپا، کمک به کودکان فلسطینی جهت برآوردن نیازهای اساسی و آموزشی آنها را ادامه می‌دهد».

طبق گزارش مرکز آمار فلسطین، در سال گذشته میلادی، ۷۸ کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۱، ۱۷ کودک در کرانه باختری و ۶۱ کودک در نوار غزه به دست نیروهای نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر همزمان با راهپیمایی افراطی های یهودی به سمت مسجد الاقصی و تحریک مسلمانان با اهانت به مقدسات، بر شدت خشونت ها علیه فلسطینیان افزوده اند. درگیری هایی که از روز یکشنبه با انجام راهپیمایی موسوم به "پرچم" از سوی افراطی ها و با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی آغاز شده، همچنان در کرانه باختری و بیت المقدس ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها