جهت انجام مذاکرات تجاری؛

هیأت تجاری- سیاسی نیجریه به ریاست وزیر امورخارجه وارد تهران می شود

هیأت تجاری- سیاسی نیجریه به ریاست وزیر امورخارجه وارد تهران می شود
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 14:48

هیأت تجاری- سیاسی نیجریه به ریاست وزیر امورخارجه این کشور و جهت انجام دیدار با معاون اول رئیس جمهور، وزیر صمت و رئیس مجلس وارد تهران می شود.

العالم - ایران

16 خرداد هیأت تجاری – سیاسی از نیجریه به ریاست وزیر امورخارجه این کشور، جهت انجام مبادلات و عقد تفاهمنامه های تجاری به تهران سفر خواهد کرد.
هیأت تجاری نیجریه در این سفر در ملاقات های رو در رو و به میزبانی سازمان توسعه تجارت، پیرامون تبادلات تجاری با تجار ایرانی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
همچنین در پایان این سفر، چندین سند و تفاهمنامه همکاری میان 2 کشور به امضای سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت و وزیر امور خارجه نیجریه خواهد رسید.
در ادامه این سفر وزیر امورخارجه نیجریه، با معاون اول رئیس جمهور و همینطور رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.
لازم به ذکر است که این سفر در راستای برنامه ج.ا. ایران برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی صورت گرفته و پیش بینی می شود با عقد این تفاهمنامه ها، مبادلات میان دو کشور در مدت کوتاهی افزایش چندین برابری داشته باشد.
گفتنی است؛ نیجریه یکی از 4 شریک تجاری ایران در آفریقا محسوب می شود.

پیشتر مدیرکل دفتر عربی و آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با تحلیل تجارت خارجی 10 ماهه 1400 گفته بود: بازار نیجریه با 0.2 درصد سهم صادرات کشور و در گروه بازارهای کشورهای آفریقایی در ده ماه سال 1400 در رتبه سوم صادرات ج. ا. ایران قرار داشته است.

فرزاد پیلتن با بیان این خبر اعلام کرده بود: ارزش صادرات ج. ا. ایران به نیجریه 11.5 میلیون دلار در ده ماهه سال 1399 بوده است که در ده ماهه سال 1400، با 644 درصد افزایش به 86 میلیون دلار رسیده است و از نظر وزنی صادرات ج. ا. ایران به نیجریه در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال 1399 با 240 درصد افزایش به 199 هزار تن رسید.

به گفته وی عمده محصول صادراتی سال 1400 به نیجریه اوره به صورت محلول در آب به میزان 83 میلیون دلار، تایربادی نو برای موتور سیکلت و پارافرمالدئید به میزان 2 میلیون دلار است.

پربیننده ترین خبرها