اشغالگری، ناپایدار و زودگذر است؛ فلسطین آزاد است و آزاد خواهد ماند

اشغالگری، ناپایدار و زودگذر است؛ فلسطین آزاد است و آزاد خواهد ماند
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 22:25

توئیت های فراوان شهروندان فلسطینی، اردنی، لبنانی، مصری، الجزایری و سایر کشورهای عربی، همچنان به تجاوزگری های اخیر صهیونیست ها در قدس اشغالی و به اصطلاح «راهپیمایی پرچم» صهیونیست ها مرتبط است و ترند می شود.

العالم_فلسطین اشغالی

راهپیمایی پرچم همچنان در غزه، فلسطین، کرانه باختری، اردن، لبنان، مصر و الجزایر ترند است و کاربران خشم خود را در فضای مجازی نسبت به اقدامات متجاوزان سعودی ابراز می کنند.

وقایع اخیر در قدس اشغالی ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی، قادر به شکستن اراده مردم فلسطین نیست و هرگز نخواهد بود. هرگز نمی تواند حاکمیت خود را بر آنها تحمیل کند و آنها تحت سلطه خود درآورد.

ملت فلسطین عزم خود را جزم کرده است که همه پروژه های توسعه طلبانه صهیونیست ها را خنثی کند. پروژه هایی که در روزهای گذشته انجام شد و بر اساس سیاست تحمیل شرایط موجود، طراحی شده است.

آنچه دو روز پیش در شهر قدس اشغالی و مسجد مبارک "الاقصی" رخ داد، تحولی بزرگ و خطرناک در مواجهه با اشغالگری تلقی می شود که نیازمند یک مکث و تامل جدی و نیز بازنگری واقعی در تغییراتی است که پیش چشم جهانیان در حال رخ دادن است.

بیت المقدس پایتخت ابدی کشور فلسطین است و اشغالگری، وجهه قانونی ندارد. رژیم اشغالگر، در این سرزمین غصب شده، ناگزیر از بین خواهد رفت و این سرزمین، فقط و فقط برای صاحبان واقعی اش باقی خواهد ماند.

محمد اشتیه، نخست وزیر دولت خودگردان فلسطین گفت: "اسرائیل" با تجاوزات مکرر خود به مسجد الاقصی و بیت المقدس و نیز تلاش برای تحمیل واقعیتی مغایر با (ایستایی) تاریخی، از همه خطوط قرمز، تمام مرزهای بین المللی و همه توافقات عبور کرده است. الحرام الشریف 40000 شهرک نشین برای برافراشتن پرچم در خیابان های بیت المقدس.

محمد اشتیه افزود: قدس، پایتخت کشور فلسطین است و مردم آن، مردم ما هستند که از گوشت و خون ما هستند و طهارت بیت المقدس، از طهارت انبیا و از طهارت پیامبران است. ساعت عرب ها، باید به وقت "قدس" تنظیم شود زیرا اولین قبله مسلمانان است.

اقدامات اسرائیل و تهاجماتش به مسجد الاقصی و نماز خواندن یهودیان در آن و برافراشتن پرچم اسرائیل در صحن های آن، از ما یک تامل شجاعانه و یک تفکر عزتمندانه می خواهد، و از ملت قهرمان ما می خواهد که از مقدسات، سرزمین و میهن خود محافظت کنند و از ملت عرب ما نیز یک تامل جدی و بازنگری واقعی پیرامون ماهیت درگیری در فلسطین و جنگ با فلسطین، می طلبد. همچنین از تمام دنیا می‌خواهد که جلوی تخلفات و تجاوزات را گرفته و از سرزمین فلسطین، مردم و مقدساتش محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تنها، صدور بیانیه محکوم کننده کافی نیست و جهان باید آنچه را که درباره حقوق بین الملل و مشروعیت بین المللی بیان می کند، عملا انجام دهد و در مورد فلسطین، از دایره "شکست"، خارج و به دایره "عمل" وارد شود.

کاربری با نام (فاطما) نوشته است: قدرت مضاعفی که هنگام در دست گرفتن #پرچم_فلسطین احساس می کنید، برگرفته از قدرت برحق بودن توست و ترسی که پرچم فلسطین در دل اشغالگران ایجاد می کند، این واقعیت را ثابت می کند. فلسطین در نهایت آزاد خواهد شد؛ پس در سمت حق و درست تاریخ باشید.

امل اسماعيل می گوید: نبرد پرچم، جنگ حاکمیت بر قدس، بین فلسطینیان و اشغالگران است.


(مجدي يوسف)، ویدئویی از حمله یک شهرک نشین اسرائیلی به یک زن سالمند فلسطینی منتشر کرد و حملات اشغالگران را محکوم کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها