تولد دشوار روند عادی سازی سعودی صهیونیستی

تولد دشوار روند عادی سازی سعودی صهیونیستی
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 22:27

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اخبار منتشره درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی را افزایش داده تا به اصطلاح عادی سازی علنی شده و مردم این کشور را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.

العالم – درگوشی

ناظران عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و اعراب بر این باورند که افزایش اظهارات مقامات ارشد رژیم درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی و نزدیک بودن تحقق آن، زمینه سازی توافق شده با محمد بن سلمان برای جلب موافقت مردم عربستان با این موضوع است.

این همان موضوعی است که یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو ارتش اسرائیلی به آن اشاره و تاکید کرد که عادی سازی با عربستان سعودی مانند عادی سازی با امارات و بحرین تدریجی خواهد بود.

روزنامه عبری گلوبس در این زمینه نوشت که ده ها تاجر اسرائیلی اخیراً با گذرنامه های اسرائیلی به دستور مستقیم محمد بن سلمان به عربستان سعودی سفر کرده اند تا درباره میلیون ها دلار قراردادهای کشاورزی و سایبری در ازای سرمایه گذاری مستقیم شرکت های سعودی در شرکت های اسرائیلی گفت وگو کنند.

ناظران معتقدند که حلقه پیوند عربستان سعودی با عادی سازی عربی، حلقه مهمی در زنجیره عادی سازی برای ایجاد سیستم جدیدی در منطقه در چارچوب پروژه ابراهیمی (فراماسونری) است.

تلاش عربستان سعودی در زمینه مصادره اراضی جنوب عراق به بهانه سرمایه گذاری، احیای اراضی و یافتن آبهای زیرزمینی و مصادره جزایر تیران و صنافیر مصر به نفع رژیم صهیونیستی در این چارچوب قرار دارد.

البته رژیم صهیونیستی در زمینه اعلام عادی سازی با عربستان سعودی محتاط است و نمی خواهد که باعث تحریک احساسات مردم این کشور شود لذا وزیر امور خارجه رژیم گفت که این عادی سازی ناگهانی نخواهد بود بلکه روندی طولانی و محتاطانه همرا با حفظ منافع امنیتی طرفین خواهد بود.

به همین دلیل باید گفت که عادی سازی رابطه عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی دشوارترین نوع عادی سازی عربی صهیونیستی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها