الیاس بوصعب، نایب رئیس پارلمان لبنان کیست؟

الیاس بوصعب، نایب رئیس پارلمان لبنان کیست؟
سه شنبه 10 خرداد 1401 - 17:55

الیاس بوصعب با 65 رای نایب رئیس پارلمان لبنان شد.

العالم - لبنان

پارلمان جدید لبنان، امروز برای انتخاب رئیس و نایب رئیس خود جلسه ای برگزار کرد که در آن روند شمارش آرا با پیروزی «نبیه بری» با 65 رای در مقابل 40 برگ باطل و 23 برگ سفید به عنوان رئیس پارلمان، الیاس بوصعب با ۶۵ رای، نایب رئیس مجلس شد.

بوصعب برای کسب این پست با غسان اسکاف نماینده حزب «قوات لبنانی» رقابت کرد.

در این جلسه تمامی 128 نماینده حضور داشتند.

الیاس بوصعب کیست؟

الیاس بوصعب، متولد 8 سپتامبر 1967 از اعضای "جنبش آزاد میهنی" به رهبری جبران باسیل و عضو "گروه لبنان قوی" در پارلمان است.

او از مارس 2017، مشاور رئیس جمهور در امور همکاری‌های بین‌المللی، موسس و معاون اجرایی دانشگاه آمریکایی در دبی، مالک رادیو "صوت المدی" و یکی از بنیانگذاران و اعضای "انجمن دوستی امارات و لبنان" است.

بوصعب از 31 ژانویه 2019 تا 30 اکتبر 2019 سمت وزیر دفاع ملی را برعهده داشت و در سال 2014 به عنوان وزیر آموزش و تحصیلات عالی در دولت «تمام سلام» منصوب شد، همچنین در تأسیس تلویزیون OTV، پایگاه خبری اینترنتی Al Mada News و رادیو "صوت المدی" نقش داشته است.

وی در سال 2018 در لیست "جنبش آزاد میهنی" از ناحیه دوم جبل لبنان، به عنوان معاون انتخاب شد و در سال 2009 به عنوان شهردار "ضهور الشویر" [یک شهر کوهستانی در لبنان] انتخاب شد.

بوصعب در سال 1992، عنوان اولین فارغ التحصیل لبنانی از انگلیس را کسب کرد و یکی از اعضای هیئت مدیره "بنیاد رهبران جوان عرب" بود.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از «دانشگاه بوستون» ایالات متحده آمریکا و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از «دانشگاه آمریکایی در لندن» است.

در جلسه امروز (سه‌شنبه 9 خرداد) پارلمان لبنان، بوصعب پس از کسب آرای بیشتر از غسان اسکاف، دیگر نامزد معاونت پارلمان، وابسته به "حزب نیروهای لبنانی" به رهبری سمیر جعجع، بر کرسی نایب رئیس پارلمان لبنان نشست، که نشان دهنده ضربه دیگری به این حزب جنجالی است که در مقابل مقاومت ملی در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل، موضع گیری می کند.

پربیننده ترین خبرها