تصمیم اسرائیل برای گسترش پایگاه های اطراف روستای زنوتا + فیلم

سه شنبه 10 خرداد 1401 - 22:31

"خربه زنوتا" منطقه کوچکی از سرزمین فلسطینی است که در دایره بسته ای شهرک‌ها و پایگاه های نظامی اسرائیل قرار دارد، اما این روستا هنوز شاهدی برای پایبندی نسل های جدید مردم فلسطین به میراث، آداب و رسوم و سنت های خود و تعلق خاطر به سرزمین های پدران و اجدادشان است که در حال حاضر غصب شده است.

العالمفلسطین اشغالی

در میان غارهای صخره‌ای و ستون‌های باستانی به سبک رومی، مردم فلسطینی از طریق شبکه‌های اجتماعی، واقعیت و جزئیات زندگی روزمره خود را پخش می کنند و میراث "خربه زنوتا" را که آخرین نقطه مسکونی فلسطینیان در جنوب کرانه باختری است، به طور مستند به تصویر می کشنند.

این روستا دوازده هزار دُونُم مساحت دارد که تنها چهار هزار دُونُم برای مردم آن باقی مانده است که 450 فلسطینی متعلق به 30 خانواده، در داخل غارهای باستانی با ورودی های سنگی و صخره ای زندگی می کنند.

اگرچه رژیم اشغالگر، آنها را برای چندین دهه از ساخت و ساز در زمین های خود، باز داشته است. این در حالی است که زمین هایشان توسط شهرک نشین های صهیونیست، از همه طرف احاطه شده است.

همه ساکنان زنوتا مشتاقند از سرزمین پدری خود محافظت کنند و در مزارع خود، به زراعت و کشاورزی بپردازند، حتی اگر مجبور باشند در غارها بمانند، و همچنان از آب، برق و کلیه خدمات عمومی و زیربنایی محروم باشند.

رژیم اشغالگر، نه تنها مناطق وسیعی از سرزمین های فلسطینیان در زنوتا را مصادره و مردم آن را از ابتدایی ترین مایحتاج زندگی محروم کرده است، بلکه آنها را از تنها راه امرار معاش خود یعنی چراندن دام هایشان منع کرد؛ چراکه در مجاورت شهرک های مسکونی صهیونیستی است، که سال ها برای توسعه و گسترش آنها تلاش کرده است. علاوه بر این، رژیم اشغالگر مدام آنها را تهدید می کند و پیوسته به آنها گوشزد می کند که در معرض خطر اخراج و در آستانه آوارگی از سرزمینشان هستند.

پربیننده ترین خبرها