پدیده جدید «بلکزیت» در کاخ سفید

پدیده جدید «بلکزیت» در کاخ سفید
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 11:07

تارنمای پولیتیکو گزارش داد، دستکم ۲۱ نفر از کارکنان سیاه پوست، از سال گذشته تاکنون کاخ سفید را ترک کرده و یا قصد ترک آن را دارند و افراد باقی مانده نیز به دلیل فضای کاری و فقدان حمایت از سوی مقامات ارشد و شانس اندک ارتقا، احساس ناامیدی می کنند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش پولیتیکو، خروج کارکنان سیاه پوست آن قدر علنی است که به گفته یک مقام کنونی و یک مقام سابق کاخ سفید، برخی از مشاوران سیاه پوست از واژه «بلکزیت» برای توصیف آن استفاده می کنند.

اولین خروج بزرگ کارکنان سیاه پوست در دسامبر گذشته رخ داد که سخنگوی اصلی و مشاور ارشد کامالا هریس معاون جو باید رئیس جمهوری آمریکا به بهانه استخدام در شبکه خبری ام اس ان بی سی کاخ سفید را ترک کرد. تینا فلورنوی، اشلی اتینن و وینست ایوانس به همراه سدریک ریچموند رئیس روابط عمومی تاکنون کاخ سفید را ترک کرده اند.

به گفته مقامات کاخ سفید دانیل کانلی، معاون مشاور کاخ سفید و ساحارا گریفین، دستیار شورای مشاوران اقتصادی، از جمله افرادی هستند که در هفته‌های آینده قصد خروج از کاخ سفید را دارند.

این خروج دسته جمعی نگرانی هایی را دربین ناظران خارجی ایجاد کرده که در جهت متنوع سازی در رده های دولتی تلاش می کنند.

اسپنسر اورتون، رئیس مرکز مشترک مطالعات سیاسی و اقتصادی که تعداد کارمندان دولت را دنبال می‌کند، گفت: من درباره مهاجرت کارمندان سیاه‌پوست از کاخ سفید شنیده‌ام - بلکزیت - و نگران هستم. رای دهندگان سیاه پوست ۲۲ درصد از رای دهندگان به بایدن را در نوامبر ۲۰۲۰ تشکیل می دادند. ضروری است که کارمندان سیاه پوست نه تنها برای خدمت در پست های ارشد، میانی و پایین تر کاخ سفید استخدام شوند، بلکه در تصمیم گیری های مهم سیاست گذاری و پرسنلی نیز مورد توجه قرار گیرند و فرصت هایی برای پیشرفت داشته باشند.

یک مقام کاخ سفید با رد این نگرانی‌ها گفت: کارکنان سیاه پوست حدود ۱۴ درصد از کارکنان فعلی کاخ سفید را تشکیل می دهند که با سهم ملی این قشر از جامعه مطابقت دارد.

این مقام کاخ سفید افزود: انتظار می‌رود با ورود کارکنان سیاه‌پوست بیشتری، این تعداد افزایش یابند و ۱۵ درصد از کارکنان سیاه‌پوست در سال گذشته ارتقاء یافته‌ اند.

دلایل خروج ممکن است مختلف باشد اما سه نفر از کارمندان سیاه پوست شاغل در کاخ سفید که خواسته اند نامشان فاش نشود گفته اند که این خروج ها به روحیه آنها آسیب زده و مشکلاتی که وجود داشته را پیچیده تر کرده است.

یکی از مقامات فعلی کاخ سفید گفت: ما اینجا هستیم و کارهای زیادی انجام می‌دهیم، اما تصمیم‌گیرنده نیستیم و هیچ مسیر واقعی برای تصمیم‌گیر شدن وجود ندارد. هیچ بازخورد واقعی و هیچ مسیر روشنی برای هرنوع ارتقایی وجود ندارد.

تعدادی از کارکنان سیاه پوست در برخی مصاحبه ها از این که جن اومالی دیلون معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برای حفظ و ارتقای برخی از کارمندان سیاه پوست کاری انجام نداده ابراز نگرانی کرده اند. این درحالیست که برخی از مقامات چنین نگرانی هایی را بیجا توصیف کرده اند.

کارمندان کاخ سفید اذعان می‌کنند که حقوق‌ها که از ۴۸ هزار دلار برای یک شغل پایه در کاخ سفید شروع می‌شود، حفظ کارمندان سیاه‌پوست را در شهری با هزینه‌های بالای زندگی دشوار کرده است. دومین مقام کاخ سفید در این زمینه گفت: دستمزدها در کاخ سفید به طور سنتی چندان خوب نیست و بسیاری از سیاه‌پوستان در این پست ها از خانواده‌های ثروتمندی نیستند.

برخی از کارمندان سیاهپوست که هنوز به دولت خدمت می کنند، نگران آن هستند که خروج همکاران شان وضعیت را بدتر کند و این خروج ها باعث شود صدای کمتری برای انعکاس دیدگاه های جامعه سیاه پوستان وجود داشته باشد. آنها معتقدند که ناکامی در حفظ این کارکنان نشان دهنده گام های اشتباه سیاسی بزرگ تر در کاخ سفید است.

پربیننده ترین خبرها