زلال قرآن (851)؛

مهمترین منفعت جهاد برای جهادگر فی سبیل الله چیست؟

مهمترین منفعت جهاد برای جهادگر فی سبیل الله چیست؟
چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 11:10

العالم _ زلال قرآن

به گواه آیات 10تا12 سوره مبارکه صف:
« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ . تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ. يَغْفِر لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»

ترجمه: (ای اهل ایمان، آیا شما را به تجارتی سودمند که شما را ازعذاب دردناک (آخرت) نجات بخشد دلالت کنم؟ . به خدا و رسول او ایمان آرید و به مال و جان در راه خدا جهاد کنید، که این کار (از هر تجارت) اگر دانا باشید برای شما بهتر است. تا خدا گناهان شما ببخشد و در بهشتی که در زیر درختانش نهرها جاری است داخل گرداند و در بهشت های عدن جاودانی منزل های نیکو عطا فرماید. این همان رستگاری بزرگ است).

و به شهادت حدیث:

«اولین قطره خونی که ازشهید فی سبیل الله به زمین ریخته می شود، خداوند غفارگناهان گذشته اورا می بخشد»

بزرگ ترین منفعت جهاد برای جهادگرفی سبیل الله این است که موجب مغفرت گناهان ونجات فرد جهادگر از عذاب های آخرتی گردیده و سبب می شود تا خداوند رحمان به فضل و عنایت خاصه خویش او را به بهشت عدن که بالاترین درجات بهشتی است وارد کرده و از نعمت های بی کران آن به طور جاودان و الی الابد متنعم فرماید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها