افزایش شمار مبتلایان به آبله میمون در امارات

افزایش شمار مبتلایان به آبله میمون در امارات
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 11:53

وزارت بهداشت امارات از افزایش مبتلایان به بیماری آبله میمون در این کشور خبر داد.

العالم - امارات

امارات متحده عربی روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از ثبت 4 مورد جدید، تعداد موارد ابتلا به «آبله میمون» در این کشور به 8 مورد رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزارت بهداشت و حفاظت از جامعه روز چهارشنبه اعلام کرد بر اساس سیاست اتخاذ شده توسط مقامات بهداشتی برای نظارت و بررسی زودهنگام این بیماری، 4مورد جدید آبله میمون در کشور ثبت شد.

امارات تنها کشور خلیج فارس است که موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

یکشنبه گذشته، وزارت بهداشت امارات پس از ثبت اولین مورد مبتلا به آبله میمون ، سه‌شنبه از ثبت سه مورد آبله میمون خبر داد.

وزارتخانه مذکور تاکید کرد که آبله میمون یک بیماری ویروسی مسری است، اما شیوع آن در مقایسه با ویروس کووید-19 محدود است.
این وزارتخانه توصیه کرد که اعضای جامعه تمامی اقدامات پیشگیرانه ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده و در هنگام سفر و تجمعات اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

بر اساس گزارش‌ها، مواردی از بیماری مربوط به آبله میمون قبلاً فقط در میان افرادی که به آفریقای مرکزی و غربی سفر کرده‌اند، دیده شده است. اما طی هفته گذشته کشورهای انگلیس، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، آمریکا، سوئد و کانادا مواردی از ابتلا به این بیماری را گزارش کردند که بیشتر در مردان جوانی است که به آفریقا سفر نداشتند.

ویروس آبله میمون معمولا باعث تب، لرز، بثورات پوستی و ضایعات در صورت و بدن می‌شود. سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که این بیماری برای یک نفر از هر 10 نفر کشنده است، اما واکسن‌های آبله محافظ هستند و برخی داروهای ضد ویروسی نیز در حال تولید هستند.

همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت در خصوص شیوع ویروس «آبله میمون»، یک نهاد درمانی اروپایی نیز از افزایش شمار مبتلایان به این بیماری در اتحادیه اروپا خبر داد.

چند روز پیش، روسیه ایالات متحده را به گسترش آبله میمون در سراسر جهان متهم کرد و خواستار تحقیق در مورد کار حداقل 4 آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکایی فعال در نیجریه شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها