سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با دولتمردان طالبان

سفر مقامات هندی به کابل برای دیدار با دولتمردان طالبان
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 13:38

دهلی‌نو امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که هند تیمی از مقامات وزارت خارجه را برای گفت‌وگو با اعضای ارشد طالبان به کابل، پایتخت افغانستان فرستاده و این اولین نشست از زمان خروج پرهمهمه آمریکا در سال گذشته به شمار می‌رود.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که نیروهای طالبان در سال گذشته پس از خروج ایالات متحده، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، فقر و گرسنگی در این کشور جنگ‌زده افزایش یافته است.

وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای گفت: «تیم هندی با اعضای ارشد طالبان دیدار خواهد کرد و در مورد کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان گفت‌وگو خواهد داشت».

این بیانیه افزود که مقامات مذکور بر تحویل کمک‌های بشردوستانه نظارت خواهند کرد و از مناطقی که تحت پوشش برنامه‌ها یا پروژه‌های مورد حمایت هند است، بازدید خواهند کرد. هند حدود ۲۰ هزار تن گندم، ۱۳ تن دارو، ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووید-۱۹ و لباس زمستانی اهدا کرده و دارو و موادغذایی بیشتری در راه است.

به گزارش ایسنا، هند، این کشور جنوب آسیا در ماه اوت سال گذشته مقامات خود را از افغانستان بیرون کشید و سفارت خود را تعطیل کرد، گرچه دهلی‌نو مایل است روابط خود را با کشوری که دشمن سرسخت آن، پاکستان، در آن نفوذ قابل توجهی دارد، حفظ کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها