وزارت خارجه فلسطین: سکوت آمریکا پوششی برای جنایات رژیم اشغالگر است

وزارت خارجه فلسطین: سکوت آمریکا پوششی برای جنایات رژیم اشغالگر است
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 14:59

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای گفت که سکوت مجامع جهانی به ویژه آمریکا، مانع محاکمه رژیم صهیونیستی شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (پنج شنبه) در واکنش به شهادت «ایمن محیسن» به دست صهیونیست‌ها در اردوگاه «الدهیشه»، از کشورهای جهان خواست تا به عدم محاکمه رژیم صهیونیستی برای جنایاتش پایان دهند.

به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که جنایات «اعدام‌های میدانی» نشانه‌ای از این است که کابینه ائتلافی تل آویو، سیاست‌های تندروی راستگرایانه در قبال فلسطینی‌ها در پیش گرفته است.

تشکیلات خودگردان در ادامه «اعدام‌های میدانی» صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها را نتیجه مستقیم تجاوزات جنایتکارانه دانست و آن را لگه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی نامید.

در ادامه این بیانیه، تأکید شده است که سکوت جامعه جهانی و دولت آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس، پوششی برای این جنایات و مانعی در برابر محاکمه این رژیم است.

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که صبح امروز (پنجشنبه) آزاده فلسطینی «ایمن محیسن» به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در اردوگاه «الدهیشه» در «بیت لحم» کرانه باختری به شهادت رسید. این آزاده فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست از ناحیه سینه زخمی و حال وی وخیم اعلام شد و در نهایت به شهادت رسید. یک فلسطینی دیگر نیز از ناحیه پا زخمی شد و چند نفر دیگر هم بازداشت شدند.

دیشب نیز یک جوان فلسطینی دیگر به نام « بلال عوض توفیق کبها» در یورش نظامیان صهیونیست به «یعبد» در غرب جنین به شهادت رسید و شش نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها