الحوثی: آمریکا و همپیمانانش برای اشغال کشورهای عربی و اسلامی برنامه دارند

الحوثی: آمریکا و همپیمانانش برای اشغال کشورهای عربی و اسلامی برنامه دارند
پنج‌شنبه 12 خرداد 1401 - 17:46

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن به مناسبت سالگرد «جنبش فریاد در برابر مستکبرین» سخنرانی کرد.

العالم - یمن

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه به مناسبت سالگرد مراسم فریاد در برابر مستکبران سخنرانی کرد و گفت که در این روز، باید موضعگیری شهید حسین بدرالدین الحوثی در آن شرایط حساس را یادآوری کرد.

شهید حسین بدرالدین الحوثی در سال ۲۰۰۲ طرح تجمع روز فریاد را پیشنهاد کرد و از آن سال به بعد یمنی‌ها هر ساله به مناسبت «روز فریاد در برابر مستکبران» با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود راهپیمایی میلیونی برگزار می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن افزود: آمریکا رویدادهای 11 سپتامبر را بهانه ای برای هدف قرار دادن امت و سیطره کامل بر آن قرار داد، دشمنان کوشیدند هر امکاناتی برای دشمن اسرائیلی فراهم کنند تا نماینده مستقیم آمریکا و غرب در منطقه باشد.

وی افزود: آمریکا و همپیمانانش برای اشغال کشورهای عربی و اسلامی و ضربه زدن به کشورهای دیگر برای سیطره کامل بر امت برنامه ریزی کرده اند، با توجه به اقدامات دشمن، ما باید نسبت به خطرات ناشی از این اقدامات موضع گیری کنیم.

سید عبدالملک الحوثی با شعار فریاد در برابر مستکبرین، رویکردش در زمینه مقابله با حملات خصمانه علیه امت را بیان نمود و گفت: این شعار در واقع شعار امت در برابر دشمنانش است که با آن خشم و اعتراض خود نسبت به توطئه های دشمنان را ابراز می کنند، هدف از شعار فریاد در برابر مستکبرین تقویت جبهه داخلی مسلمانان در برابر نفوذ همه جانبه آمریکاست.

وی تاکید کرد: امت باید نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار بماند و خود را در برابر نفوذ تقویت کند، این شعار در راستای فعالیتهای گسترده فرهنگی و اقدامهای عملی ماننتد تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی قرار دارد.

الحوثی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی از حمله آمریکایی غربی برای حذف کامل آرمان فلسطین استفاده کرد، هدف دشمن آن است که هیچ مانعی در مسیر توطئه های آمریکایی اسرائیلی نباشد و جهان اسلام به مرتعی حاصلخیز برای این توطئه ها تبدیل شود، فریاد در برابر مستکبرین در واقع شعار برائت از دشمنان امت و دشمنان بشریت هستند که پلیدترین جنایات را مرتکب می شوند.

الحوثی با اشاره به شعار «فریاد در برابر مستکبرین» گفت این شعار در واقع همان شعار ساخت زیربنای نظامی، اقتصادی و تمدنی امت بر اساس هویت اسلامی است، این شعار دروغ بودن شعارهای دشمنان امت در زمینه آزادی اندیشه و بیان را اثبات کرد به ویژه پس از آنکه به شکلی خصمانه به مقابله با امت پرداختند، یک سال بعد از مطرح شدن این شعار، سفارت پیشین آمریکا در صنعا به قدری خشمگین شد که دولت دست نشانده اش را وادار به مقابله با آن کرد، سفیر آمریکا روند بازداشت هر شخصی که این شعار را سر داد، شخصا پیگیری کرد به رغم اینکه تظاهرات شعار دهندگان، مسالمت آمیز و قانونی بود.

وی تاکید کرد که آمریکا باعث جنگ شد و بر پلیدترین جنایات دولت مزدورش در یمن سرپوش گذاشت، سیاست کسب رضایت دشمن سیاستی شکست خورده و اشتباه است و امکان ندارد که برای اشخاصی که آن را اجرا می کنند، سودی داشته باشد، سیاست ایستادن در صف آمریکا برای مقابله با فرمانده شهید و ساکت کردن صدایش با شکست مواجه شده است، دولت مزدور یمن از سیاست کسب رضایت آمریکا و اسرائیل، نتایجی را که به آن دل بسته بود، به دست نیاورد، شکست و پشیمانی عاقبت حتمی اشخاصی است که به صف دشمنان امت پیوستند لذا سیاست کسب رضایت دشمنان هیچ سودی ندارد.

الحوثی با اشاره به عادی سازی روابط از سوی برخی کشورهای عربی گفت: بسیاری از رژیم های عربی به طرف دوستی با دشمن اسرائیلی و همکاری اقتصادی و سوء استفاده از شعارهای دینی برای توجیه رویکرد انحرافی شان رفتند، رژیم‌های مزدور به امت ظلم می کنند و حقوق مردم فلسطین را انکار می کنند، لابی صهیونیستی فعالیت زیادی در غرب دارد و دشمنی شدید خود را با اسلام از طریق آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر گرامی اسلام و سمبلهای مسلمانان نشان داده است.

رهبر انصارالله یمن در پایان تاکید کرد که موضع رژیم های مزدور همان موضع دشمنی اسرائیل با رزمندگان در فلسطین، لبنان و امت است، هر نوع اقدام به نفع دشمن صهیونیستی، اقدامی خصمانه علیه مردم فلسطین و امت است.

پربیننده ترین خبرها