در ویژه برنامه العالم به مناسبت ارتحال امام بنیان‌گذار انقلاب مطرح شد؛

امام خمینی دشمن صهیونیسم، بی عدالتی و ظلم بود/ هویت اسلامی ایران بعد از انقلاب احیا شد

امام خمینی دشمن صهیونیسم، بی عدالتی و ظلم بود/ هویت اسلامی ایران بعد از انقلاب احیا شد
شنبه 14 خرداد 1401 - 16:20

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با العالم اظهار داشت: امام خمینی (ره) ثابت کرد که اساس جمهوری اسلامی اسلام‌گرایی، قرآن و مردم است

العالمایران

کنعانی در ویژه‌برنامه العالم همزمان با سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت که دوران امام همچنان ادامه دارد، نمی توان گفت که ایشان از دنیا رفته اند و آثار خدمات ایشان هنوز قابل لمس است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس امور راهبردی تاکید کرد امام خمینی دشمن صهیونیسم، بی عدالتی و ظلم بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) این انقلاب را به وجود آورد و با تکیه بر مردم، تخت سلطنت را در ایران ریشه کن کرد و امام خمینی(ره) چارچوب های انقلاب اسلامی را بر اساس مبانی محکمی تعریف کرد و فرمود: «مردم ولی نعمت ما هستند». ایشان هویت اسلامی مردم ایران را احیا کرد.

او خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر اساس آموزه های اسلام، این اندیشه را پایه گذاری کرد که دفاع از مردم و کشور باید توسط مردم صورت بگیرد.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: بسیاری از اندیشمندان معتقدند تنها راه آزادی، راهی است که امام خمینی (ره) ترسیم کرد و امام خمینی (ره) ثابت کرد که اساس جمهوری اسلامی اسلام‌گرایی، قرآن و مردم است.

شیخ غازی حنینه، رئیس هیأت امنای علمای مسلمان مهمان دیگر شبکه العالم در این ویژه برنامه تأکید کرد که امام خمینی (ره) خود به تمام معنای کلمه، یک مکتب و سرشار از پندها و درس های فراوان بود. ایشان همه شعارها را به عمل تبدیل کرد.

وی افزود: گویی امام خمینی (ره) از آغاز انقلاب در دهه شصت، مردم فلسطین و آرمانشان را در قلب و ذهن خود داشت.

حنینه ادامه داد وقتی امام خمینی(ره) وارد تهران شد و کلام معروف خود «امروز تهران، فردا بیت المقدس» را بیان کرد، این شعار و سخن مبارک را به عمل و رفتار و رویکرد [انقلاب] تبدیل کرد.

پربیننده ترین خبرها