برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بصره

شنبه 14 خرداد 1401 - 16:14

"امام خمینی(ره) حقیقت همیشه زنده است"، عنوان همایش یادبود سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، که توسط کنسولگری ایران در بصره برگزار شد.

العالم- ایران

شخصیت‌های سیاسی و دیپلماتیک و روشنفکرانی از عراق و برخی کشورها در این مناسبت حضور داشتند و تأکید کردند که امام خمینی مشعل فروزان تمام جنبش‌های آزادی‌خواه در جهان بوده و هست.

"جمال الدوسری" رئیس بنیاد وحدت اسلامی گفت: "امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی معجزه‌ساز عصر است و ایشان به جهانیان ثابت کردند که اسلام پیشوا و پیشرو است."

"عبدالامیر المیاحی" نماینده پارلمان عراق نیز به تلویزیون العالم گفت: "ما از همه برادران می‌خواهیم که راه امام خمینی را ادامه دهند و ملت را از چنگال ظالمان و گمراهی رهایی دهند. به خواست خداوند، تمام سرزمین‌های اسلامی زیر لوای اسلام و پرچم انقلاب اسلامی قرار می‌گیرند."

سیاسیون و علمای دینی بر این اتفاق نظر هستند که برجسته‌ترین دستاورد امام راحل تاسیس حکومت اسلامی مستقل است که تابع و دنباله‌رو استانداردها و ارزش‌های غربی نیست.

"اسعد العیدانی" استاندار بصره گفت: "تاریخ گواه این است که جمهوری اسلامی یکی از قدرت‌های بزرگ است که بر مبنای حقیقی و درست پایه‌ریزی شده است."

مشارکت‌کنندگاندر این همایش بر تاسی از رویکرد دینی و جهادی امام خمینی و همچنین نیاز امت اسلامی به فرهنگ استکبارستیزی و مقابله با توطئه‌ها علیه وحدت اسلامی، تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها