گفت وگوی مکرون با عباس و ملک عبدالله در مورد فلسطین

گفت وگوی مکرون با عباس و ملک عبدالله در مورد فلسطین
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 13:36

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه دیروز(شنبه)با«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «ملک عبدالله دوم» شاه اردن، درباره تحولات فلسطین گفت و گو کرد.

العالم - اروپا

«امانوئل مکرون» در تماس های تلفنی جداگانه با محمود عباس و ملک عبدالله در باره اوضاع و تحولات جاری فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.
عباس در این گفت وگو اظهارکرد که اوضاع کنونی فلسطین در نبود چشم اندازهای سیاسی و حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین قابل تحمل نیست و مقامات اشغالگر اسرائیلی به توافق‌نامه‌های امضا شده و تعهدات خود عمل نمی کنند.
رئیس تشکیلات خودگردان گفت که اسرائیل بدون توجه به قطعنامه های بین المللی به تشدید تجاوز، درگیری، تعرض و اقدامات یکجانبه به ویژه در بیت المقدس ادامه می دهد.
عباس بیان کرد: با توجه به ناتوانی جامعه جهانی در وادار کردن اسرائیل به پیروی و پذیرش قطعنامه های بین المللی، فلسطین در حال انجام اقداماتی برای مقابله با تشدید تجاوزهای اسرائیل است.
وی به مکرون گفت که سکوت در مقابل وضعیت کنونی و نبود حمایت بین المللی از ملت فلسطین درکنار شانه خالی کردن اسرائیل از عمل به مسئولیت‌ها و تعهدهای خود طبق توافقنامه‌های امضا شده و قطعنامه‌های بین‌المللی، غیرقابل ممکن است.
عباس با قدردانی از مکرون افزود: فرانسه می‌تواند علاوه بر تلاش‌های اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با همکاری طرف‌های بین‌المللی مرتبط در منطقه و جهان، ابتکارهای مؤثری برای حل مساله فلسطین ارائه دهد.
مکرون نیز بر تعهد فرانسه به حمایت از صلح و گفت و گو با طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی و همه طرف‌های بین‌المللی برای توقف تنش و حرکت به سمت ابتکارهای حل سیاسی مساله تاکید کرد.
همچنین در تماس رئیس جمهور فرانسه با شاه اردن، مکرون و ملک عبدالله دوم درباره روابط دوجانبه پاریس - امان، تحولات فلسطین و منطقه گفت و کردند.
محور اصلی گفت و گوی دو طرف، مساله فلسطین و تحولات اخیر در بیت المقدس بود.
عبدالله دوم در این گفت وگو، تاکید کرد که «اقدام های یکجانبه اسرائیل فرصت ها و شانس تحقق صلح را تضعیف می کند.»

ایرنا

پربیننده ترین خبرها