فرانسه سرگرم مذاکراه با امارات برای جایگزینی نفت روسیه

فرانسه سرگرم مذاکراه با امارات برای جایگزینی نفت روسیه
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 14:52

درحالی که اروپا تحریم های نفت و گاز روسیه را بر سر جنگ اوکراین در دستور کار خود دارد، فرانسه مذاکره با طرف اماراتی برای یافتن جایگزین نفت روسیه را در دستور کار خود قرار داده است.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر از مبدا پاریس، به نقل از برونو لومر (Bruno Le Maire)، وزیر دارایی فرانسه، نوشت: پاریس در حال مذاکره با امارات متحده عربی برای جایگزینی خرید نفت از روسیه است.

رویترز درادامه گزارش داد: این تلاش بدنبال اعمال ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت روسیه است که خرید آن از مسکو متوقف خواهد شد.

بنابراین گزارش، وزیر دارایی فرانسه در همین زمینه به رادیو« اروپا- ۱» (Europe ۱ radio) گفت: "مذاکراتی با امارات متحده عربی در جریان است، ما باید جایگزینی برای نفت روسیه پیدا کنیم."

درحالی وزیر دارایی فرانسه به دنبال یافتن راه های جایگزین از تحریم نفتی روسیه است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نسبت به تحریم های ضدروسی از سوی غرب هشدار داد و گفت که اروپا با اعمال این تحریم ها خود دچار فقر و دشواری خواهد شد.

خبرگزاری تاس امروز (یکشنبه) از مبدا مسکو با انتشار اظهارات لاوروف دراین مورد نوشت: سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در مصاحبه با شبکه «آرتی آر اس» (RTRS)، شبکه رادیو تلویزیونی «بوسنیایی- صرب» گفته است که «مردم اروپا به علت تحریم های ضد روسی با تورم و افت سطح زندگی و بسیاری نیز با فقر مواجه خواهند شد».

لاوروف به این رسانه بوسنیایی- صرب درمورد تحریم های نفتی غرب گفته بود که تحریم های غرب هیچ تأثیری بر صادرات نفت این کشور نخواهد داشت، نفت به طور کلی تابع سیاست نیست، تقاضا برای آن وجود دارد و ما بازارهای فروش جایگزین داریم که هم اکنون در حال افزایش فروش هستیم.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها