برای اثبات حسن نیت؛

تلاش صنعا برای بازگشایی راه های تعز

يکشنبه 15 خرداد 1401 - 17:13

مقامات یمنی در صنعا اعلام کردند که شرایط را برای بازگشایی راهها در استان تعز آماده کرده ‌اند و از طرف مقابل خواستند تا با این ابتکار همراهی کرده و راه‌ها را به روی شهروندان در مناطقش باز کند.

العالم – یمن

در اقدامی برای اثبات حسن نیت و گرفتن بهانه از ائتلاف متجاوز سعودی و ماشین رسانه ای آن، صنعا اعلام کرد شرایط را برای بازگشایی چند جاده در استان تعز که ائتلاف مدعی است توسط حکومت صنعا محاصره شده است ، آماده کرده است.

این اقدام قبل از دور دوم مذاکرات امان انجام شد که در آن هیئت های نظامی برای گفت و گو با یکدیگر درباره بازگشایی راهها در تعز و سایر استان های یمن شرکت می کنند.

سرلشکر عبدالله یحیی الرزامی، رئیس هیئت نظامی یمن شرکت کننده در این رایزنی ها، با اعلام اینکه دور دوم مذاکرات، ادامه مذاکرات قبلی است، خاطرنشان کرد: اقدامی که در دور اول مذاکرات آغاز شد، همچنان ادامه دارد و به باز کردن بسیاری از راهها در تعز و سایر استان ها کمک می کند.

وی از طرف مقابل خواستار استفاده از فرصت تمدید آتش بس برای نشان دادن حسن نیت و اجرای مفاد طرح آتش بس که تاکنون اجرا نشده و جدیت بیشتر برای پیشرفت در این پرونده مهم شد.

پارلمان یمن در صنعا نیز بر ضرورت این موضوع که آتش بس، رفع کامل محاصره بنادر، فرودگاه ها و گذرگاه ها میان شهرها را شامل شود، تاکید کرد و خواستار توقف جنگ بیهوده و تجاوزکارانه علیه یمن شد و ابراز امیدواری کرد که تمدید آتش بس موقت به صلح دائمی و فراگیر منتهی شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها