اعتراض اماراتی‌ها به استخدام «فقط» اسرائیلی‌ها در یک شرکت

اعتراض اماراتی‌ها به استخدام «فقط» اسرائیلی‌ها در یک شرکت
يکشنبه 15 خرداد 1401 - 17:19

خبرها درخصوص یک آگهی استخدام یک شرکت اماراتی مبنی بر استخدامِ فقط اسرائیلی ها مورد اعتراض شدید اماراتی‌ها قرار گرفت.

العالم - امارات

شرکت بین‌المللی «آنتال» اخیراً یک آگهی استخدامی در امارات منتشر کرده و اعلام کرده است که فرد حتماً باید دارای تابعیت «اسرائیلی» باشد؛ امری که موجب اعتراضات شدید مردم در فضای مجازی این کشور شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» شرکت آنتال که در چندین حوزه تخصصی فعالیت دارد، در این آگهی استخدامی اعلام کرده بود که به یک مدیر مزرعه در امارات نیاز دارد و استخدام این فرد مشروط بر آن است که وی منحصرا تابعیت «اسرائیل» را داشته باشد.

این آگهی استخدامی خشم گسترده کاربران اماراتی توئیتر را برانگیخت؛ آن‌ها این حرکت را تبعیض علیه خود دانستند. فعالان اماراتی نیز اعلام کردند که این آگهی نشان‌دهنده میزان نفوذ «اسرائیلی‌ها» به امارات، با چراغ سبز رسمی است.

یک کاربر اماراتی به نام «میرا الحسین» در این باره نوشت: «من از این آگهی خیلی ناراحتم؛ می‌گویند این صلاحیت حرفه‌ای است و نه بومی سازی. و بعد در عمل می‌بینیم ملیت‌هایی هستند که عملاً در بازار کار از امتیازاتی برخوردار می‌شوند. آیا این غیرقانونی نیست؟ آیا از این پس ملت‌ها بیکاری خود را برای ما صادر خواهند کرد؟ فکر نمی‌کنم آگهی استخدامی در انگلیس پیدا کنم که روی آن نوشته باشند: «فقط اماراتی‌ها».

کاربر دیگری در پاسخ این موضوع نوشت: «این مسئله از مدت‌ها پیش وجود داشته و واقعاً بر خلاف قانون است؛ چون یک تبعیض آشکار محسوب می‌شود. این موضوع اخیراً بیشتر هم دیده شده و دیگر انتظاری برای کنترل کافی روی آن ندارم».

یک کاربر دیگر نوشت: «این پیام خواهر میرا الحسین به مردم اماراتی است که فریب شعار (امارات کشور سعادت است) را خورده‌اند و هنوز هم دارد فریب می‌خورد. یک آگهی استخدامی در امارات فقط برای صهیونیست‌ها!».

این در حالی است که حدوداً یک هفته پیش، امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی توافقنامه تجارت آزاد را امضا کردند. این اولین توافقنامه تجارت آزاد بین تل‌آویو و یک کشور عربی بود که تعرفه‌های گمرکی را کاهش می‌داد و یا لغو می‌کرد.

از زمان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین دولت امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی در تابستان ۲۰۲۰ تاکنون، صهیونیست‌ها به امارات رفت و آمد دارند و در بسیاری از مشاغل این کشور کار می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها