سفیر آمریکا در روسیه: به دنبال قطع روابط واشنگتن-مسکو نیستیم

سفیر آمریکا در روسیه: به دنبال قطع روابط واشنگتن-مسکو نیستیم
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 10:16

سفیر آمریکا در روسیه تاکید کرد واشنگتن و مسکو نمی‌توانند با توجه به حجم روابط فیمابین به طور کامل روابط‌شان را قطع کنند. وی تصریح کرد: می توانم اطمینان دهم که قطع روابط دیپلماتیک با روسیه، هدف جو بایدن یا دولت وی نیست.

العالم - اروپا

"جان سالیوان" در مصاحبه با خبرگراری تاس خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم هرگز به طور کامل قطع ارتباط کنیم. نمی‌توانیم روابط دیپلماتیک میان دو کشور را قطع کنیم و دیگر مذاکره و رایزنی نداشته باشیم.

وی افزود: حداقل این است که نمایندگان دو کشور هر روز در نیویورک کنار یکدیگر می نشینند. بهتر است نمایندگان دو کشور در سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان با یکدیگر مذاکره و رایزنی داشته باشند. ما باید سفارت‌خانه در دو کشور داشته باشیم این حداقل چیزی است که باید باشد. فقط نباید به این اکتفا کرد که برای نمونه روسیه در سازمان ملل هیاتی دارد.

سالیوان در ادامه افزود: به این مسئله فکر می کنم که هرگز نمی توانیم روابط میان دو کشور را به طور کامل قطع کنیم چون ما به عنوان نمایندگان دائم شورای امنیت سازمان ملل در این نهاد حضور داریم. به رغم یکسری اختلافات دو جانبه؛ لازم است آمریکا و روسیه به تعامل فیمابین ادامه دهند.

سفر آمریکا در روسیه طی این مصاحبه همچنین نسبت به بسته شدن سفارت‌خانه‌های دو کشور در صورت تداوم وخامت در روابط دوجانبه هشدار داد اما در عین حال عنوان کرد که این کار اشتباهی خواهد بود.

سالیوان افزود: دو کشور می توانند سفارت‌خانه‌های یکدیگر را تعطیل کنند اما هیچکس در واشنگتن پیشنهاد انجام چنین کاری را نداده است.

سفیر آمریکا در روسیه تصریح کرد: این امکان وجود دارد که سفارتخانه‌های دو کشور تعطیل شوند اما این اقدام اشتباه بزرگی است. سخت است مقامی را در واشنگتن پیدا کنیم که گزینه تعطیلی سفارتخانه‌ها را پیشنهاد بدهد.می توانم به شما اطمینان دهم که قطع روابط دیپلماتیک هدف جو بایدن یا دولت وی نیست.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ اوکراین تنش ها میان روسیه و غرب به شدت افزایش یافته است. در این میان روابط مسکو و واشنگتن نیز به شدت تیره و تار شده است. کرملین به غرب به ویژه آمریکا در مورد انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و عنوان کرده این گونه اقدامات واشنگتن اوضاع جنگ در اوکراین را وخیم‌تر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها