احضار کاردار هند در پاکستان در اعتراض به ترویج اسلام‌هراسی

احضار کاردار هند در پاکستان در اعتراض به ترویج اسلام‌هراسی
دوشنبه 16 خرداد 1401 - 10:54

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه از احضار کاردار سفارت هند در اسلام‌آباد و ابلاغ اعتراض شدید دولت و مردم پاکستان نسبت به ترویج پدیده شوم اسلام‌هراسی در هند به ویژه اظهارات موهن دو مقام حزب حاکم این کشور خبر داد.

العالم - آسیا

بنابر گزارش منابع رسمی پاکستان، پس از واکنش‌های نخست وزیر، ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور به اظهارات سخیف دو مسوول ارشد حزب حاکم در هند علیه پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم، مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد کاردار سفارت هند را نیز امروز احضار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کاردار هند به وزارت امور خارجه احضار شد و دولت پاکستان اظهارات توهین آمیز دو مقام ارشد حزب حاکم بی.جی.چی هند درباره پیامبر اکرم (ص) را رد و آن را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات موهن ضداسلام در هند کاملا غیرقابل قبول است و نه تنها احساسات مردم پاکستان، بلکه مسلمانان سراسر جهان را به شدت جریحه دار کرده است.

مقامات وزارت خارجه پاکستان در جلسه احضاریه دیپلمات ارشد هندی به وی گفتند که در ادامه به این دیپلمات هندی گفته شد که اقدامات انضباطی دیرهنگام حزب حاکم هند علیه مسوولان حزبی مذکور تاسف برانگیز است و نمی تواند درد مسلمانان را تسکین دهد.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد افزود: پاکستان به شدت نگران افزایش خطرناک خشونت و نفرت جمعی علیه مسلمانان در هند است. مسلمانان به طور سیستماتیک به حاشیه رانده شده و در معرض یورش سازماندهی شده گروه های افراطی هندو با همفکری و حمایت کامل دستگاه های امنیتی در سراسر ایالت های مختلف هند قرار می گیرند. جریان سازی فزاینده احساسات مذموم ضد اسلامی و تلاش های فزاینده برای محروم کردن مسلمانان از عبادتگاه های چند صد ساله خود با استناد به ادعاهای بیهوده تاریخی، چیزی جز نتایج آشکار اسلام هراسی عمیق در جامعه این کشور نیست.

دولت پاکستان قویاً از رهبری حزب بی.جی.پی و دولت هند خواست تا اظهارات توهین‌آمیز مقامات خود را به صراحت محکوم کرده و اطمینان حاصل کنند که از طریق اقدامات قاطع و قابل اثبات علیه آنان به دلیل تعرض به کرامت پیامبر اکرم (ص) پاسخگو خواهند بود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در بیانیه‌های جداگانه‌ای سخنان موهن ۲ سیاستمدار هندی وابسته به حزب حاکم این کشور را به شدت محکوم کردند.

توهین برخی اعضای حزب حاکم هند به مقدسات اسلامی موجب برانگیخته شدن احساسات مسلمانان این کشور شد و علاوه بر شکایت در دادگاه، اعتراض های عمومی را در پی داشت.

بخشی از مسلمانان هند، حزب حاکم را به تلاش برای اسلام زدایی از شبه قاره متهم می کنند.

پربیننده ترین خبرها