تاکید نماینده روسیه بر مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام

تاکید نماینده روسیه بر مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 02:21

نماینده روسیه در مذاکرات وین ضمن غیرسازنده خواندن صدور هرگونه قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی، گفت روسیه هرگز با این قطعنامه همراه نمی‌شود.

العالم-اروپا

در حالی که از نیمروز دوشنبه اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد، گزارش‌ها درباره احتمال صدور قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران در کانون توجه روسیه قرار گرفته است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد سه‌شنبه تاکید کرد که مسکو هرگز با قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس اتمی، همراهی نمی‌کند.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «بیش از پیش مشخص است که قصد شرکت‌کنندگان غربی در مذاکرات وین برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در اجلاس فعلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای برجام بسیار مخرب است».

وی با اشاره به تصمیم احتمالی انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا برای صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در نشست شورای حکام، تاکید کرد: «روسیه به هیچ‌وجه خود را با چنین قطعنامه‌ای همراه نخواهد کرد».

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سخنرانی افتتاحیه در نشست شورای حکام، مدعی شد که ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده است.

اولیانوف پیشتر خبر داده بود مسئله ایران توسط شورای حکام آژانس اتمی به احتمال بسیار زیاد در روز چهارشنبه بررسی می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها