نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

اسرائیل به سمت انتخابات جدید پیش می‌رود

اسرائیل به سمت انتخابات جدید پیش می‌رود
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 15:05

نظرسنجی که یک موسسه صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر دولت کنونی به ریاست نفتالی بنت اکثریت را در کنست (پارلمان رژیم صهیونسیتی) از دست بدهد، ۳۷ درصد اسرائیلی‌ها با برگزاری انتخابات جدید موافقند.

العالم - فلسطین اشغالی

بر اساس این نظرسنجی، اکثریت، برگزاری انتخابات جدید به جای تشکیل دولت جایگزین در کنست کنونی را تایید می‌کنند. اگر دولت، اکثریت را در کنست از دست بدهد، ۳۷ درصد رفتن به پای صندوق‌های رای را تایید می‌کنند و ۳۱ درصد با ائتلاف جدید موافق هستند.

۵۷ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، عنوان داشتند که اگر انتخابات در آینده نزدیک برگزار شود، آنها به همان حزبی که قبلا رای داده بودند، رای خواهند داد که بیشترین درصد بین "یهودیت تورات"، "لیکود" و "صهیونیسم دینی" و کمترین درصد در میان احزاب راستگرا و حزب جدید "امید" بود.

تفکیک آراء در انتخابات قبلی نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگانِ احزاب ائتلافی (۴۹٪) طرفدار یک دولت اقلیت هستند، در حالی که بیش از نیمی (۵۵٪) از رای دهندگان احزاب اپوزیسیون، طرفدار انتخابات جدید هستند. حدود یک سوم از رای دهندگان ائتلاف و اپوزیسیون ترجیح می‌دهند ائتلاف جدیدی بدون انتخابات تشکیل دهند.

پربیننده ترین خبرها