ارمنستان: روابط با ایران برای ما اهمیت راهبردی دارد

ارمنستان: روابط با ایران برای ما اهمیت راهبردی دارد
سه شنبه 17 خرداد 1401 - 23:17

مقام بلند پایه ارمنستان گفت که ارمنستان، ایران را شریک قابل اعتماد و همسایه خوب می‌داند و نقش تهران در کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه آشکار است.

العالم - آسیا

«هاکوب ارشکیان» نایب رئیس پارلمان ارمنستان و «گاگیک پاپویان» رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران روز سه شنبه با هیاتی به سرپرستی «عباس مقتدایی خراسانی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» ارشکیان ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی خاطرنشان کرد که روابط بین پارلمانی بهترین بستر برای بحث در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین است.

نایب رئیس پارلمان ارمنستان گفت که هفته آینده سفر رسمی هیاتی به ریاست «آلن سیمونیان» رئیس مجلس ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است. وی گفت که همکاری ارمنستان و ایران می‌تواند الگوی خوبی برای دو کشور باشد.

نایب رئیس پارلمان ارمنستان با بیان اینکه سال ۲۰۲۲ سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ارمنستان و ایران خواهد بود گفت، روابط دو کشور در همه زمینه‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

ارشکیان گفت: «ارمنستان، ایران را یک شریک قابل اعتماد و همسایه خوب می‌داند. روابط با ایران برای ما اهمیت راهبردی دارد. نقش و توان بالقوه ایران در کاهش تنش و ایجاد ثبات در منطقه آشکار است و جلوه بارز آن بیانیه صریح ایران در مورد تمامیت ارضی ارمنستان است.»

وی همچنین به مشارکت فعال جامعه ایرانی-ارمنستانی در زندگی سیاسی-اجتماعی ارمنستان اشاره کرد.

خراسانی نیز با تشکر از استقبال گرم مقام‌های ارمنستان گفت: «ایران همواره بر اهمیت تمامیت ارضی کشورها تاکید داشته است. جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ است و با ۱۵ کشور همسایه است و ارمنستان یک همسایه اصیل و راهبردی برای ایران است».

پاپویان، رئیس گروه دوستی ارمنستان و ایران نیز همکاری‌های بین پارلمانی را از منظر تقویت پایه های همکاری‌های متقابل سودمند که نقش مهمی در درک متقابل و اعتماد متقابل بین دو کشور دارند، مورد تاکید قرار داد.

به گفته رئیس گروه دوستی، اجرای چندین پروژه بزرگ در آینده نزدیک به بهبود شاخص کمک خواهد کرد.

در این دیدار به ویژه موضوعات مربوط به توسعه و گسترش مبادلات تجاری ارمنستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین در مورد ساخت و بهره برداری از کریدور جاده‌ای شمال - جنوب صحبت کردند. در این ملاقات همکاری‌های احتمالی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، معدن، انرژی، محیط زیست و منابع آب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها