وزیر خزانه داری آمریکا: تورم در ایالات متحده در "سطح غیر قابل قبولی" قرار دارد

وزیر خزانه داری آمریکا: تورم در ایالات متحده در
چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 00:39

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با کمیته مالی سنا اعلام کرد، تورم در این کشور در "سطح غیر قابل قبولی" قرار دارد اما این مشکل مختص آمریکا نیست.

العالم-آمریکا

وی ادعا کرد: جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اوکراین بر قیمت انرژی و مواد غذایی در سطح جهان تأثیر می‌گذارد. ما تنها کشوری نیستیم که تورم را تجربه می‌کنیم. این تورم تقریباً در هر کشور توسعه یافته در سراسر جهان قابل مشاهده است.

وی به تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در آزادسازی بی‌سابقه نفت از ذخایر راهبردی این کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا بسیار بالا است، با این حال اگر بایدن این نفت را از ذخایر راهبردی آزاد نمی‌کرد، قیمت‌ها گران‌تر از سطح کنونی می‌شد.

وزیرخزانه داری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: ما بخشی از بازارهای جهانی نفت هستیم که تحت تأثیر شرایط ژئوپلیتیکی قرار دارند. با توجه به ماهیت جهانی این بازارها، مصون نگاه داشتن آمریکا از شوک‌های جهانی مانند شوک ناشی از اقدامات روسیه، عملا غیر ممکن است.

به گزارش ایرنا، افزایش قیمت بنزین در آمریکا همچنان ادامه دارد و شبکه خبری سی ان ان حامی دولت دموکرات جو بایدن روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که قیمت بنزین در ۱۰ ایالت این کشور به ۵ دلار و بالاتر در هر گالن (۳.۸لیتر) رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن خودروی آمریکا، میانگین ملی قیمت بنزین در این کشور در روز دوشنبه به ۴.۸۷ دلار در هر گالن (۳.۸ لیتر) رسید. این رقم ۲۵ سنت گرانتر از هفته گذشته و ۵۹ سنت گرانتر از ماه گذشته است.

سی ان ان گزارش داد در حال حاضر میانگین قیمت بنزین در ۱۰ ایالت آمریکا ۵ دلار در هر گالن (۳.۸ لیتر) یا بالاتر است. میشیگان و ایندیانا آخرین ایالت‌هایی هستند که قیمت بنزین در آن‌ها به ۵ دلار در هر گالن می‌رسد. قیمت بنزین در واشنگتن دی سی نیز بالای ۵ دلار است.

کاخ سفید اتهامات علیه دولت بایدن را مبنی بر اینکه سیاست‌های وی مسوول تورم بی‌سابقه در این کشور است، نپذیرفته است.

رئیس جمهور آمریکا نیز اعتراف کرده است که آمریکایی‌ها برایشان مهم نیست که چرا قیمت بنزین افزایش یافته است بلکه آن‌ها فقط می‌خواهند که قیمت بنزین پایین بیاید.

جو بایدن طی ماه‌های گذشته تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت‌های بنزین جلوگیری کند اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است.

افزایش قیمت بنزین در آمریکا در میان تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه به دلیل جنگ اوکراین و همچنین در میان تورم بی‌سابقه در آمریکا اتفاق می‌افتد.

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد که هرلحظه بر ابعاد این بحران اقتصادی افزوده می‌شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها